۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۲۱۰۶۰

گردهمایی رهبران مسلمان کشورهای آمریکای لاتین در ترکیه برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ مقامات مذهبی ترکیه اعلام کردند که گردهمایی سران مسلمان کشورهای آمریکای لاتین به زودی در این کشور برگزار می‎شود.
مهمت گورمز، رييس شوراي امور مذهبي ترکيه
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه حریت، مقامات مذهبی ترکیه اعلام کردند که گردهمایی سران مسلمان کشورهای آمریکای لاتین در ماه نوامبر میلادی در این کشور برگزار می‎شود.
 
قرار است رهبران مسلمانان چندین کشور آمریکای لاتین در این گردهمایی شرکت کرده و به بحث و بررسی در مورد شرایط زندگی مسلمانان در این کشورها بپردازند.  
کشور ترکیه پیش از این نیز کنفرانس هایی تحت عناوین شورای اسلامی اوراسیا، گردهمایی رهبران مذهبی آفریقا، گردهمایی مسلمانان اروپا، گردهمایی سران مذهبی بالکان برگزار کرده است.
 
مهمت گورمز، رییس شورای امور مذهبی ترکیه هدف از برگزاری چنین کنفرانس هایی را چنین عنوان می کند: ادیان مختلف در ابتدا به منظور برقراری صلح و آرامش مردم دنیا نازل شدند اما در حال حاضر به عنوان موانعی بر سر راه صلح در نظر گرفته می شوند؛ هدف از برگزاری چنین کنفرانس هایی یافتن راه حلی برای این مشکل است.
 
شورای امور مذهبی ترکیه همچنین قصد دارد که در سال 2015 میلادی کنگره ای ویژه مسلمانان ساکن در کشورهای غیراسلامی برگزار کند./990/ب903/ک
ارسال نظرات