۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۲۲۲۲۱۶

تفاهم‌نامه همکاری میان کتابخانه مجلس شورای اسلامی و آستان مقدس حسینی

خبرگزاری رسا ـ تفاهم‌نامه همکاری میان کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و آستان مقدس عتبه حسینی علیه‌السلام امضا شد.
بازديد معاون فرهنگي آستان مبارک حسيني از کتابخانه مجلس

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از کتابخانه موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، معاون فرهنگی آستان عتبه حسینی علیه‌السلام و هیئت همراه از کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی بازدید کردند.

 

شیخ علی فتلاوی، معاون فرهنگی آستان مبارک حسینی علیه‌السلام، ضمن بازدید از کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با رئیس کتابخانه، دکتر محمد رجبی نیز گفت‌وگو کردند.

 

در این دیدار با توجه به اشتراکات مذهبی و فرهنگی میان دو کشور تبادل فهرست نسخ خطی و منابع، برگزاری‌ نمایشگاه‌های مشترک، چاپ مقالات و کتب از مهم‌ترین توافقات به عمل آمده می‌باشد.

 

دکتر محمد رجبی، در سخنانی با توجه به اهمیت جایگاه آستان حسینی علیه‌السلام بر آمادگی کتابخانه مجلس نسبت به آموزش کارشناسان آستان مقدس عتبه حسینی و برگزاری دوره‌های ترمیم نسخه‌های خطی و اسنادی تأکید کرد.

 

معاون فرهنگی آستان مبارک حسینی علیه‌السلام با اشاره به سیاست‌های حزب بعث در دوران صدام در خصوص از میان بردن میراث شیعی از سوزاندن و سرقت تعدادی از کتب خطی این مرکز خبر داد و با اشاره به اینکه کتابخانه‌های ایران همواره پشتیبان کتابخانه‌های عتبات عالیات در طول تاریخ بوده‌اند، خواستار تداوم این همکاری‌های در آینده شد.

 

در ادامه بازدید معاون فرهنگی آستان عتبه حسینی علیه السلام و هیئت همراه از بخش نسخ‌خطی کتابخانه مجلس بازدید نموده و از نزدیک با خدمات این بخش آشنا شدند.

 

در همین راستا تفاهم‌نامه همکاری میان کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و آستان مقدس حسینی در کربلای معلی به امضای دکتر محمد رجبی رییس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و شیخ علی فتلاوی از عتبه حسینی مقدسه رسید و طرفین در خصوص نحوه همکاری مشترک و برگزاری نمایشگاه‌های اسناد و کتاب به توافق رسیدند./998/د102/ق

ارسال نظرات