۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۲۲۲۴۰۵

فلسطینیان به محاصره دو روزه مسجد الاقصی پایان دادند

خبرگزاری رسا ـ صدها تن از نمازگزاران فلسطینی ظهر امروز، دوم مهر، با شکستن محاصره دو روزه مسجدالاقصی، وارد این مسجد شدند.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، صدها تن از نمازگزاران فلسطینی به محاصره دو روزه مسجدالاقصی توسط نیروهای امنیتی اسرائیل با هدف تأمین امنیت شهرک‌نشینان صهیونیست در یورش به این مسجد برای برگزاری مراسم عید آغاز سال عبری(از اعیاد یهودیان) پایان داده و وارد این مسجد شدند.


شیخ عمر الکسوانی، تولیت مسجدالاقصی اظهار کرد: نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی تعدادی از درهای مسجدالاقصی را به روی نمازگزاران گشوده و به آنان اجازه دادند که بدون محدودیت سنی وارد مسجد شوند.


وی افزود: نیروهای امنیتی اسرائیل دیروز، اول مهر، هم‌زمان با نماز صبح مسجدالاقصی را محاصره کردند، این محاصره تا ظهر امروز ادامه داشت.


الکسوانی تصریح کرد: نیروهای رژیم اشغالگر در یورش به مسجدالاقصی پنجره‌ها و درهای مصلای اصلی مسجدالاقصی را شکسته و با پرتاب صدها بمب صوتی به داخل آن، گاز فلفل به سمت نمازگزاران فلسطینی پرتاب کردند.


بنا بر این گزارش، درگیری‌های شدید بین نیروهای امنیتی اسرائیل و فلسطینی‌ها در مسجدالاقصی 3 ساعت ادامه داشت و 15 شهروند فلسطینی‌ در این درگیری‌ها مجروح شدند و یک بمب صوتی نیز به پای نگهبان مسجد اصابت کرد./982/د102/ک

 

ارسال نظرات