۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۲۲۲۶۱۷

تقدیر بنیاد «امان فلسطین» از ایران و انتقاد از کشورهای عربی حامی رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد مالزیایی «امان فلسطین» در غزه با انتقاد از برخی کشورهای عربی به دلیل حمایت نکردن از فلسطین، از جمهوری اسلامی ایران در کمک به مردم فلسطین و بازسازی منطقه تقدیر کرد.
عمر صيام رييس بنياد مالزيايي امان فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عمر صیام رییس بنیاد مالزیایی امان فلسطین امروز در نشستی در کوتا کینبالو مرکز ایالت صباح مالزی، با تقدیر از ایران، ترکیه، مالزی و الجزایر برای کمک به مردم بی‌پناه فلسطین در غزه و یاری رساندن برای بازسازی منطقه، گفت برخی کشورهای اسلامی منطقه غرب آسیا نیز باید از ادامه اقدامات خود به سود رژیم صهیونیستی دست بردارند.

 

وی با تاکید بر این که برخی کشورهای عربی به طور غیرمستقیم در سرکوب فلسطینی‌ها نقش دارند، گفت: ما (فلسطینیان) کمک برخی کشورهای عربی را نیاز نداریم، ما می‌خواهیم دست از حمایت از رژیم صهیونیستی بردارند و این برای ما به اندازه کافی گران‌بها خواهد بود.

 

رییس این بنیاد حمایت از فلسطینیان، گفت که برخی کشورهای عربی همزمان با حملات و کشتار حریصانه اخیر رژیم صهیونیستی نگران پناهندگی مردم فلسطین از کشورشان بودند و آن ها مانع مهاجرت فلسطینیان هنگام این حملات می‌شوند.

 

به گفته وی، امارات متحده عربی پناهندگی به فلسطینیان نمی‌دهد، در حالی که عربستان سعودی نیز اجازه تمدید ویزا برای ورود به این کشور را نمی‌دهد. اردن و مصر نیز اینگونه رفتارهایی دارند.

 

عمر صیام با تاکید بر این که مصر و بازشدن تنگه رفح تنها امید فلسطینیان هنگام حملات اخیر رژیم صهیونیستی بود، گفت اما متاسفانه مرز بسته شد و کمک‌های امدادی امکان ورود به غزه را نیز نداشت.

 

به نوشته تارنمای روزنامه مالایی اتوسان، وی گفت: خوشبختانه کشورهایی مانند ایران، مالزی، ترکیه و الجزایر کمک هایی به مردم غزه و بازسازی منطقه می‌کنند.

 

وی اظهار امیدواری کرد زیربناهای غزه بزودی بازسازی شود.

 

براساس آمار وزارت بهداشت فلسطین، براثر حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه دو هزار و 122 فلسطینی شهید و 10 هزار و 870 نفر از کودکان، زنان و افراد مسن در غزه مجروح شدند./994/ب102/د

 

منبع: ایرنا

ارسال نظرات