۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۲۲۸۰۱

تلاش فعالان صلح برای راه اندازی «ناوگان آزادی 2» به سمت غزه

خبرگزاری رسا ـ فعالان صلح ترک و خارجی عزم خود را برای راه اندازی دومین ناوگان لغو محاصره غزه به سمت غزه تحت عنوان «ناوگان آزادی 2»جزم کرده‌اند. سفر ناوگان شماره یک آزادی غزه منجر به شهادت ده فعال ترک به دست کماندوهای نیروی دریایی رژیم صهیونیستی شد.
ناوگان آزادي 2

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تعدادی از فعالان صلح کشورهای مختلف جهان در شهر استانبول ترکیه از انجام مقدمات لازم برای سفر ناوگان شماره 2 آزادی به غزه به منظور لغو محاصره این منطقه خبر دادند.


به گفته بنیاد امداد رسانی ترکیه که مسؤول هماهنگی در زمینه ارسال کمک‌های بشر دوستانه به غزه است، فعالان 100 کشور مختلف در این ناوگان که هدف از آن لغو محاصره اعمال شده علیه باریکه غزه از سال 2007 تاکنون است، شرکت خواهند کرد.


این اقدام چهار سال پس از آن صورت می‌گیرد که ناوگان آزادی (شماره یک) در جریان سفر به غزه، در نزدیکی سواحل غزه مورد حمله کماندوهای نیروی دریایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت و 10 نفر از فعالان ترک حاضر در کشتی ماوی مرمره به شهادت رسیدند.


دست اندرکاران سفر این کاروان به غزه هدف خود را پافشاری بر لزوم لغو محاصره غزه اعلام کردند که با وجود گذشت 7 سال از آغاز آن و وضعیت فاجعه بار نوار غزه همچنان ادامه دارد./994/ب102/د

ارسال نظرات