۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۲۲۳۸۴۴
روحانی ترک‌تبار تاکید کرد؛

رهبر داعش تربیت‌شده سازمان‌های جاسوسی غرب است

خبرگزاری رسا ـ یک روحانی مشهور ترکیه گفت: گروه تروریستی داعش ارتباطی با اسلام ندارد و 'ابوبکر البغدادی' رهبر این سازمان عامل سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی و آمریکا است.
داعش

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، 'جبه لی احمد هوجا' روحانی اهل سنت ترکیه این مطلب را در گفت و گوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی 'بیاض' ترکیه عنوان کرد.

 

وی با تاکید بر این که گروه تکفیری داعش یک گروه جنایتکار است، افزود: کسانی که مقبره اصحاب گرامی پیامبر(ص) و شخصیتهای اسلامی را تخریب می کنند و حتی قصد تخریب کعبه معظمه را دارند، نمی توانند مسلمان باشند و ضد اسلام هستند.

 

احمد هوجا با اشاره به این که ابوبکر البغدادی که از وی به عنوان رهبر داعش یاد می شود را سناتورهای آمریکایی آموزش داده اند و در خدمت سازمان‌های جاسوسی سیا و موساد است، اضافه کرد: هدف آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی از ایجاد گروه تروریستی داعش تامین امنیت اسرائیل غاصب و تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی است.

 

این روحانی ترکیه ای گفت: استکبار ادعا دارد پایان دادن به فعالیت‌های داعش چند سال طول خواهد کشید و این خود نشان می دهد که تشکیل ائتلاف به اصطلاح ضد داعش نیز فرمایشی بوده و آنان قصد دارند چند سال دیگر از داعش بهره بگیرند./982/د102/ک

منبع: ایرنا

 

ارسال نظرات