۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۲۲۳۸۵۱
نتانیاهو مدعی شد؛

برخی کشورهای عربی شریک قابل اعتماد اسرائیل هستند

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر اسراییل در رادیو این کشور اعلام کرد بعضی کشورهای مهم عربی نه تنها دشمن اسراییل نیستند بلکه شریک قابل اعتمادی برای پیشبرد اهداف ما می‌باشند.
رواب عربستان و رژيم صهيونيستي


به گزارش خبرگزاری رسا، نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل امروز جمعه در مصاحبه با ردایو عمومی این کشور گفت: خاور میانه شاهد تغییری اساسی است و در همین زمینه می‌توان گفت که بعضی از کشورهای عربی مهم، نه تنها برای اسراییل دشمن تلقی نمی‌شوند، بلکه در کنار ما می‌توانند یک شریک قابل اعتماد برای مقابله با ایران و سازمان‌های اسلامی تندرو باشند.

 

نتانیاهو در خطابی غیر مستقیم ازعربستان و امارات، که در برابر جنایات اسراییل در نوار غزه سکوت اختیار کردند، خواست تا با اعمال فشار بر فلسطین امتیازاتی را به سود صهیونیست‌ها ایجاد کنند.
 
درحالیکه تنها مصر و اردن رسما اعلام کردند که با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک دارند اما شواهد و قرائن حاکی از آن است عربستان سعودی نیز با این رژیم غاصب در ارتباط است؛ چرا که چندی پیش علاوه بر سکوت در برابر جنایات اسراییل در غزه، شیخ عبدالعزیز آل الشیخ، مفتی و رییس هیأت کبارالعلمای عربستان سعودی، تظاهرات همبستگی با مردم مظلوم و بی دفاع غزه را حرام اعلام کره بود.

 

همچنین آموس گیلاد یکی از افراد مهم در وزارت جنگ اسرائیل در این باره گفته بود: همه چیز مخفی است. اما همکاری امنیتی ما با مصر و کشورهای حوزه خلیج منحصر به فرد است. این بهترین دوره روابط دیپلماتیک با اعراب است.

 

علت همکاری نزدیک اسرائیل و عربستان ترس آنها از همسایگان خود و همچنین داشتن متحدانی یکسان چون آمریکا و انگلیس است./1321/ب903/ک

ارسال نظرات