۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۲۲۴۰۱۲

آمادگی ونزوئلا برای حمایت از 1000 کودک بی سرپرست فلسطینی

خبرگزاری رسا ـ دولت ونزوئلا در راستای حمایت‌های خود ازمردم مظلوم فلسطین برای سرپرستی 1000 کودک بی سرپرست فلسطینی اعلام آمادگی کرد.
نيکلاس مادورو ـ ونزوئلا

به گزارش خبرگزاری رسا، توجه و اهتمام کشورهای آمریکای لاتین به مساله فلسطین هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود و این حمایت‌ها تنها محدود به محافل سیاسی بین المللی مانند سازمان ملل نیست، بلکه این کشورها تصمیمات مهمی نیز در قبال فلسطینیان اتخاذ می‌کنند که از جمله آن‌ها می توان به اعلام آمادگی ونزوئلا برای میزبانی دست کم هزار کودک بی سرپرست فلسطینی و تسیهلات بولیوی برای سفر آزادانه فلسطینیان به این کشور و در مقابل درخواست ویزا از صهیونیست‌ها اشاره کرد.


نیکولاس مادورو ییس جمهور این کشور دو هفته پیش از آمادگی این کشور برای سرپرستی 1000 کودک فلسطینی و فراهم کردن زمینه تحصیل رایگان آن‌ها در ونزوئلا و بازگشت‌شان به فلسطین در آینده خبر داده بود.

 

این تصمیم مادورو در راستای کاهش درد و رنج ملت فلسطین در سایه تخریب مدارس باریکه غزه در جریان تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه اتخاذ شده است. در صورت نهایی شدن این توافقنامه 1000 کودک فلسطینی فرصت آموزش به زبان های عربی و اسپانیایی و پرورش در دامان فرهنگ عربی و ونزوئلایی را پیدا خواهند کرد.

 

رییس جمهور ونزوئلا خود از مذاکره با مراجع فلسطینی به منظور دستیابی به توافق در این زمینه خبر داده است و وزارت خارجه ونزوئلا نیز اعلام کرده است که اقداماتی به منظور اجرایی کردن این تصمیم در آینده نزدیک اتخاذ خواهد شد.

 

این تصمیم مادورو پس از آن اتخاذ شده است که ونزوئلا ماه آگوست گذشته نیز کمک‌های انسان دوستانه برای ساکنان غزه ارسال کرده بود و شخص وی در جریان شصت و نهمین اجلاس سازمان ملل در نیویورک به دفاع از مساله فلسطین پرداخته و به شدت از رژیم صهیونیستی انتقاد و آن را به تروریسم متهم کرده بود.

 

در همین راستا، بولیوی به عنوان یکی دیگر از کشورهای آمریکای لاتین تصمیم به افتتاح سفارت فلسطین در پایتخت خود گرفت و ضمن معاف کردن فلسطینیان از داشتن ویزا برای سفر به این کشور، داشتن ویزا را شرطی ضروری برای ورود صهیونیست‌ها به خاک این کشور اعلام کرد. این در حالی است که صهیونیست‌ها قبل از این برای سفر به بولیوی نیازی به ویزا نداشتند.

 

بولیوی در توجیه این تصمیم خود آورده است که وزارت خارجه این کشور رژیم صهیونیستی را به خاطر جنایت هایش علیه فلسطینیان در ردیف کشورهای تروریستی قرار داده است. این تصمیم ماه ژوئیه گذشته اتخاذ شده است، اما وزارت خارجه بولیوی به تازگی از آن پرده برداشته است.

 

این تصمیمات نشانه‌های آشکاری از گرایش کشورهای آمریکای لاتین به سمت حمایت از فلسطین به شمار می‌رود و این در حالی است که این مساله به خاطر تحولات مربوط به بهار عربی تا حد زیادی در کشورهای عربی کم رنگ شده است. در همین حال، برخی دیگر از کشورهای آمریکای لاتین مانند کوبا، نیکاراگوئه، ونزوئلا، بولیوی و اروگوئه و غیره نیز آمادگی خود برای حمایت از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را اعلام کرده‌اند./994/د102/ک

ارسال نظرات