۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۲۴۳۴۵
ژنرال سابق ارتش انگلیس:

داعش بمب ساعتی قطر و عربستان در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ ژنرال سابق ارتش انگلیس گفت: قطر و عربستان سعودی با اشاعه اسلام افراطی در خاورمیانه، بمب ساعتی داعش را فعال کرده اند و مسؤول همه اقدامات آنان هستند.
ژنرال جاناتان شا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ژنرال جاناتان شا، معاون سابق رییس ستاد نیروهای دفاعی انگلیس که در کارنامه خود، فرماندهی در جنگهای فالکلند، کوزووو و عراق را دارد در گفت وگو با روزنامه دیلی تلگراف گفت: قطر و عربستان سعودی با اشاعه اسلام افراطی در خاورمیانه، بمب ساعتی داعش را فعال کرده اند و مسؤول کلیه اقدامات آنان هستند.

 

وی افزود: این دو کشور حاشیه خلیج فارس میلیاردها دلار برای گسترش تعالیم عبدالوهاب در منطقه هزینه کرده اند و اکنون همین کشورها بیش از انگلیس و آمریکا در معرض تهدیدهای دست پرورده های خود هستند.

 

وی با اشاره به ائتلاف آمریکا در منطقه برای مقابله با داعش گفت: حمله نظامی آمریکا بر علیه مواضع داعش کاری بیهوده است. چرا که نمی شود با فرود آوردن چند موشک بر سر تعداد محدودی انسان، با ایدئولوژی چند ساله آنها مقابله کرد و برای مقابله با آن باید مقابله ی ایدئولوژیکی کرد.

 

ژنرال شا همچنین تصریح کرد: با اینکه قطر و عربستان سعودی، دو کشور اصلی پرورش دهنده وهابیت در منطقه، عاملان اصلی ایجاد ایدئولوژی مخرب داعش هستند، اما همین دو کشور کمترین نقش را در ائتلاف علیه داعش ایفا کرده اند.

 

وی همچنین با اشاره به ادعای مقامات آمریکا مبنی بر تهدید خواندن داعش علیه امنیت ملی این کشور گفت: از همان ابتدا، هدف داعش تشکیل یک رژیم در خاورمیانه بود و هیچ گاه سخنی از حمله به کشورهای غربی وجود نداشت. اما بریدن سر گروگان های آمریکایی و انگلیسی بهانه خوبی برای مقامات غربی بود./995/ب902/د

ارسال نظرات