۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۲۴۶۷۷

تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت مسیر اختصاصی ورود یهودیان به مسجد الاقصی

خبرگزاری رسا ـ سران رژیم صهیونیستی از تصمیم خود برای ساخت یک مسیر اختصاصی برای ورود یهودیان به مسجد الاقصی، نخستین قبله مسلمانان خبر دادند؛ اقدامی که مقامات فلسطینی آن را یک توهین آشکار به مسلمانان سراسر جهان خواندند.
تنها مسير ورود يهوديان و غيرمسلمانان به مسجد الاقصي در حال حاضر
 
به گزارش خبرگزاری رسا، سران رژیم صهیونیستی از تصمیم خود برای ساخت یک مسیر اختصاصی برای ورود یهودیان به مسجد الاقصی، نخستین قبله مسلمانان خبر دادند؛ اقدامی که مقامات فلسطینی آن را یک توهین آشکار به مسلمانان سراسر جهان خواندند.
 
پیشنهاد جنجالی ساخت این مسیر اختصاصی از سوی وزیر توریسم رژیم صهیونیستی مطرح شده است.
 
در حال حاضر یهودیان و غیرمسلمانان اجازه دارند که تنها از یک مسیر وارد مسجد الاقصی شوند.
 
یهودا گلیک، خاخام برجسته صهیونیست در مصاحبه با رادیو ارتش اسرائیل بدون اشاره به این که مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان جهان بوده مدعی شد: در حال حاضر 11 درب برای ورود به مسجد الاقصی وجود دارد و از این میان 10 در تنها متعلق به مسلمانان است.
 
این در حالی است که، هنان اشراوی، عضو مسیحی کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در واکنش به این تصمیم جنجالی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ساخت یک مسیر اختصاصی برای ورود یهودیان به مسجد الاقصی حرمت اماکن مذهبی مسلمانان را نقض کرده و امکان برقراری هرگونه صلح را از میان می برد. 
 
رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرده است که طرح های قبلی رژیم صهیونیستی برای ساخت مسیر اختصاصی ورود یهودیان به مسجد الاقصی به دلیل نگرانی از اعتراضات گسترده فلسطینیان لغو شده بود./990/ب903/ک
ارسال نظرات