۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۲۵۰۶۴

دسترسی غیرقانونی پلیس انگلیس به اطلاعات شخصی استفاده‎کنندگان از شبکه تلفن همراه

خبرگزاری رسا ـ روزنامه انگلیسی گاردین فاش کرد که شرکت‎های ارائه کننده خدمات تلفن همراه در این کشور اطلاعات مربوط به تماس‎های شخصی مشتریان خود را در اختیار پلیس و سازمان‎های اطلاعاتی انگلیس قرار می‎دهند.
جاسوسي پليس انگليس از شبکه تلفن همراه
 
به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه انگلیسی گاردین فاش کرد که شرکت‎های ارائه کننده خدمات تلفن همراه در این کشور اطلاعات مربوط به تماس‎های شخصی مشتریان خود را با استفاده از یک سیستم اتوماتیک در اختیار پلیس و سازمان‎های اطلاعاتی انگلیس قرار می‎دهند.
 
بر اساس این گزارش، سه شرکت ارائه کننده خدمات تلفن همراه در انگلیس به نام های EE، Vodafone و Three اطلاعات شخصی مشتریان خود را بدون استفاده از هیچ کدام از کارمندان شرکت و تنها به وسیله یک کلیک موس به آژانس های اطلاعاتی و نیروهای امنیتی ارائه می دهند.
 
طبق یکی از قوانین جنجالی کشور انگلیس، شرکت های ارائه کننده خدمات تلفن در این کشور اطلاعات مربوط به تماس های مشتریان خود را برای یک سال نگاهداری کرده و سپس نیروهای امنیتی و آژانس های اطلاعاتی می توانند پس از گذشت این مدت به این اطلاعات دست یابند.
 
وزارت کشور انگلیس مدعی است که استفاده از این قانون جنجالی که مجوز لازم را برای جاسوسی گسترده از مردم انگلیس فراهم می کند، "لازم و ضروری" است.
 
این در حالی است که وکلای خصوصی در انگلیس می گویند که سازمان های جاسوسی این کشور از قوانین صادرکننده مجوز برای جاسوسی از مردم سوءاستفاده می کنند.  
 
مایک هریس، مدیر کمپین "از ما جاسوسی نکنید" در انگلیس در این ارتباط می گوید: ادوارد اسنودن نشان داد که سازمان امنیت ملی آمریکا و سازمان های جاسوسی انگلیس به طور غیرقانونی به اطلاعات شخصی ما که بر روی سرورها ذخیره شده دسترسی دارند.  
 
مدیر کمپین "از ما جاسوسی نکنید" در انگلیس تاکید کرد: حال که پلیس نیز به اطلاعات شخصی مردم دسترسی دارد پس پارلمان چه زمانی قصد دارد اقدامی صورت داده و از آزادی های مدنی اولیه ما دفاع کند؟/990/ب903/ک
ارسال نظرات