۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۲۲۵۴۶۱

عاشقان اهل بیت در ترکیه عیدغدیر خم را جشن گرفتند

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، مراسم با شکوهی در رایزنی فرهنگی سفارت ایران با حضور ده ها تن از دوستداران اهل بیت از ترکیه و دانشجویان، کارکنان نمایندگی های ایران در ترکیه برگزار شد.
ترکيه

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، 'علی رضا بیکدلی' سفیر ایران در آنکارا در سخنانی عید سعید غدیر خم را تبریک گفته و بر اهمیت حضور فعال ایرانیان مقیم و دانشجویان در این مراسم تاکید کرد.

سفیر ایران همچنین؛ 'سعیدرضا مسیب مطلق' را به عنوان کنسول جدید ایران به هموطنان معرفی کرد.

در این مراسم دانش آموزان مجتمع آموزشی 22 بهمن سرودی را به مناسبت عید غدیرخم خواندند و سه نفر از عاشقان ترک اشعاری در وصف امیرالمومنین علی (ع ) و 12 امام معصوم خواندند.

همچنین همه خانمهایی که اسم فرزندانشان را علی گذاشته بودند هدیه ای دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از استانبول؛ به مناسبت عید سعید غدیر خم مراسم باشکوهی نیز در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهر استانبول با حضور صدها تن از ایرانیان مقیم، عاشقان اهل بیت، کارکنان سرکنسولگری و نهادهای دولتی مستقر در این شهر برگزار شد.

در این مراسم که از سوی وابستگی فرهنگی سرکنسولگری ایران در استانبول و با حمایت اداره کل فرهنگی ایرانیان خارج از کشور برگزار شد 'مرتضایی فر' سرکنسول ایران در استانبول فرارسیدن عید کمال دین، سالروز اتمام نعمت و هنگامه اعلان وصایت و ولایت امیرالمؤمنین (ع) را تبریک گفت.

این مراسم با اجرای دکلمه زیبایی ازسوی' عشقی پور'خواننده 'گروه موسیقی هم نوا ' در مدح مولا علی (ع) و اجرای تصنیف هایی ازسوی گروه موسیقی'هم نوا' دنبال شد.

حجت الاسلام 'فرید عصر' امام جماعت مسجد ایرانیان شهر استانبول نیز به تشریح جایگاه و منزلت عید سعید غدیرخم از دیدگاه رسول اکرم (ص)، احادیث و روایات، مورخان و شعرا پرداخت.

اجرای سرود ازسوی دانش آموزان مجتمع آموزشی فجر ایرانیان استانبول در مدح امیرالمؤمنین (ع) و برگزاری مسابقات سرگرم کننده برای مخاطبین با استقبال شرکت کنندگان روبرو شد.

در پایان گروه موسیقی 'هم نوا ' به اجرای سرود 'ای ایران ،ای مرز پرگوهر' پرداخت که با جمع خوانی میهمانان حاضر در سالن همراه شد./982/د102/ک

منبع: ایرنا

ارسال نظرات