۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۲۲۵۶۷۷
سفیر انگلیس در سرزمین های اشغالی:

افکار عمومی انگلیس علیه رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری رسا ـ سفیر انگلیس در سرزمین های اشغالی در اظهاراتی گفت که رای پارلمان بریتانیا در به رسمیت شناختن کشور فلسطین باید رژیم صهیوینستی را نگران کند.
قدس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سفیر انگلیس در سرزمین های اشغالی در اظهاراتی گفت که رای پارلمان بریتانیا در به رسمیت شناختن کشور فلسطین باید رژیم صهیوینستی را نگران کند.

وی در این باره تاکید کرد:این تصمیم منعکس کننده تغییر احساسات عمومی در انگلیس و سراسر جان علیه رژیم صهیونیستی،پس از جنگ اخیر در غزه است.

اگرچه مقامات انگلیس تاکید کرده اند که این رای،تغییری در سیاست های لندن نمی دهد اما «ماتئو گولد» سفیر انگلیس در سرزمین های اشغالی تصریح کرد که این تصمیم بسیار دارای اهمیت است زیرا نگرش منفی در قبال رژیم صهیونیستی را در پی جنگ 50 روزه اش با گروه اسلاکی حماس در غزه نشان می دهد.

گولد در گفتگو با رادیو اسراییل در این باره گفت:اگرچه رای پارلمان انگلیس نمادین بوده اما رژیم صهیونیستی باید با آن توجه کند.

وی افزود:من فکر می کنم درست است که گاهی نگران جهت گیری افکار عمومی باشیم.

رای مجلس عوام انگلیس برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین 100 سال پس از صدور معاهده مشهور بالفور در سال 1917 میلادی بود.

این بیانیه بر حمایت از تشکیل خانه ای برای مردم یهود در فلسطین تاکید داشت و به دنبال آن،اسراییل در سال 1948 میلادی تشکیل شد.

نماینده انگلیس در سرزمین های اشغالی خاطرنشان کرد که اقدامات اخیر شهرک سازی رژیم صهیونیستی مانند تصویب ساخت منازل مسکونی بیشتر برای یهودیان در بیت المقدس شرقی تاثیر منفی بر افکار بین المللی نسبت به اسراییل دارد.

نبیل ابوردینه،سخنگوی محمود عباس،رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در اظهاراتی اعلام کرد که رای مجلس عوام انگلیس گامی در جهت درست بود و اینکه راه حل تشکیل دو دولت در سرزمین های اشغالی راه حل جامعه بین الملل است.

این در حالی است وزارت خارجه رژیم صهیونیستی این اقدام انگلیس را موجب طلمه زدن به تلاش ها برای پیشبرد فرآیند صلح دانست./982/د102/ک

منبع: خبرگزاری شبستان

ارسال نظرات