۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۲۲۵۷۶۱

حضور هزاران فلسطینی در مسجد الاقصی

خبرگزاری رسا ـ هزاران فلسطینی ساکن سرزمین‌های اشغالی 48، ندای دفاع از مسجد مبارک الاقصی و شهر بیت المقدس اشغالی را لبیک گفتند.
مسجد الاقصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مردم فلسطین بامداد امروز با صدها دستگاه اتوبوس راهی بیت المقدس شدند تا مانع از ورود گروهک‌های یهودی تندرو به مسجد الاقصی شوند.

 

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که نظامیان صهیونیست، مسجد مبارک الاقصی را به محاصره کامل خود درآورده و هزاران تن دیگر از این نظامیان در ورودی‌های این مسجد و خیابان‌های منتهی به آن مستقر شده و اعلام کردند که هرگز به فلسطینیان زیر 50 سال اجازه ورود به مسجد الاقصی را نخواهند داد.


فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی 48 و بیت المقدس در پاسخ به درخواست کمیته عالی پیگیری امور عرب‌های ساکن داخل از نخستین ساعات بامداد امروز راهی مسجد مبارک الاقصی شدند.

 

کمیته عالی پیگیری امور عرب‌ها این درخواست را در واکنش به فراخوان گروهک‌های تندروی یهودی در زمینه یورش به مسجد الاقصی ارائه کرد.

 

قرار است که فلسطینیان در مقابل دیوارهای مسجد الاقصی تحصن کنند و شعارهایی را در محکومیت تعرضات صهیونیست‌ها به این مکان مقدس سر دهند.

 

تعدادی از رهبران داخل و نمایندگان عربی کنست دوشادوش شهروندان فلسطینی عازم مسجد الاقصی شدند که از جمله آنان شیخ کمال الخطیب نائب رییس جنبش اسلامی، اعضای دفتر سیاسی آن و محمد زیدان رییس کمیته مذکور، عوض عبدالفتاح عضو دفتر سیاسی تجمع ملی دمکراتیک، باسل غطاس عضو کنست و مازن غنائم شهردار سخنین هستند.

 

نظامیان صهیونیستی اتوبوس‌های حامل فلسطینیان داخل سرزمین‌های اشغالی را از ورود به مسجد الاقصی منع کردند./994/د102/ک

ارسال نظرات