۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۲۲۵۹۸۰
الحیات فاش کرد:

شهروندان سعودی عامل 60 درصد از بمب‎گذاری‎های عراق

خبرگزاری رسا ـ روزنامه عرب‎زبان الحیات که در انگلیس منتشر می‎شود فاش کرد که 60 درصد از بمب‎گذاری‎های صورت گرفته در عراق به وسیله شهروندان عربستان سعودی صورت می‎گیرد.
بمگذاري هاي عراق
 
به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه عرب‎زبان الحیات که در انگلیس منتشر می‎شود فاش کرد که 60 درصد از بمب‎گذاری‎های صورت گرفته در عراق در ماه های سپتامبر و اکتبر میلادی سال جاری به وسیله شهروندان عربستان سعودی صورت می‎گیرد.
 
حداقل 21 مورد بمبگذاری در ماه های سپتامبر و اکتبر سال جاری میلادی در عراق صورت گرفته است.
 
برخی کارشناسان سیاسی نیز تایید کرده اند که عربستان سعودی اصلی ترین مرکز آموزش و حمایت از تروریست های تکفیری در منطقه خاورمیانه است.
 
حیدر العبادی، نخست وزیر عراق نیز روز دوشنبه و در سخنانی از عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای حاشیه خلیج فارس به دلیل حمایت از تروریست های تکفیری انتقاد کرده بود.
 
وی در یک مصاحبه تلویزیونی گفته بود: بسیاری از حامیان تروریست ها در عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای حاشیه خلیج فارس زندگی کرده و تفکری مانند داعش دارند.
 
نخست وزیر عراق افزود: داعش در حال حاضر تهدیدی جدی برای بسیاری از کشورها نظیر عربستان سعودی و ترکیه است و این کشورها نیز به خوبی از این مساله آگاه هستند اما تصور می کنند که می توانند برای فشار بر دشمنان و رقبای خود از داعش استفاده کنند./990/ ب903/ک
ارسال نظرات