۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۲۲۶۰۳۱
آیت الله حکیم:

فتوای جهاد بر اساس وظیفه شرعی صادر شد

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف درباره فتوای جهاد حضرت آیت الله سیستانی گفت: مرجعیت تقلید بر اساس وظیفه شرعی و با هدف دفاع از مقدسات و جان مومنان فتوای جهاد صادر کرد.
حضرت ايت الله سيد محمد سعيد حکيم از مراجع تقليد نجف اشرف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف در پیامی که امروز از سوی سید علاء الدین حکیم، فرزند و نماینده وی در بیست و هفتمین همایش مبلغان خانم و آقا قرائت شد با اشاره به وجود احادیث فراوان درباره حادثه عاشورا اظهار داشت: حادثه عاشورا سرشار از درس و ایمان است، حادثه ای که طی آن تعدادی اندک توانستند پیروزی حق بر باطل را رقم زده تا نمادی به پیروزی خون بر شمشیر باشد. دشمنان با پول و شمشیر درصدد مرگ امت و فراموش شدن دین اسلام بودند تا به امت به دوران جاهلیت بازگردد.

 

وی افزود: اباعبدالله(ع) با وجود آگاهی از این مساله با گام و اراده ای ثابت به سوی مرگ رفت. واقعه طف، فریادی برای بیداری امت بود و چنان پایه های قدرت ظالمان را به لرزه درآورد که لعنت ابدی را برای آنان به همراه داشت. شیعیان اباعبدالله(ع) نیز همانند این امام از زمان حادثه عاشورا تاکنون به ندای یاری طلبی ائمه شتافته اند.

 

حضرت آیت الله حکیم تأکید کرد: شیعیان تا امروزه مصائب و فاجعه و خونریزی بی حد و وصفی را متحمل می شوند که دوران دیکتاتوری صدام حسین از روزهای اولیه شرایط بحرانی ملت عراق بود که پس از سرنگونی این نظام نیز شاهد موج سواری تکفیری ها و تروریست ها هستیم. دیکتاتوری صدام و تکفیری ها در هدف قرار دادن عزاداران حسینی، کشتار دسته جمعی و زندانی کردن مومنان اشتراک دارند.

 

این مرجع تقلید، مبلغان را به بررسی دقیق اهداف نهضت عاشورا دعوت کرد و ادامه داد: مبلغان باید از این موسم برای تحکیم فرهنگی دینی، جلوگیری از بروز انحراف، هوشیار ساختن مردم، دعوت شهروندان به ارتباط مستمر با نمادهای دینی و روشن ساختن مظلومیت اهل بیت(ع) نهایت استفاده را ببرند.

 

وی خاطر نشان ساخت: ملت عراق به ویژه شیعیان در معرض هجمه تروریستی شنیعی قرار دارند که شهید، مجروح و آواره فراوانی به همراه داشته است. مرجعیت تقلید بر اساس وظیفه شرعی و با هدف دفاع از مقدسات و جان مومنان فتوای جهاد صادر کرد.

 

در بخش پایانی این پیام با تقدیر از تلاش مجاهدان و دعوت از سازمان های بین المللی برای جنایت علیه بشریت دانستن کشتار مردم عراق، آمده است: مسؤولان باید متحد و یکپارچه شده تا دولتی قوی تشکیل داده و بر تروریسم چیره شوند. حل مشکل آوارگان نیز از وظایف اصلی دولت به شمار می آید./980/ب901/د

ارسال نظرات