۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۲۲۶۱۲۵
آیت الله قبلان:

مسلمانان به گستاخی‌های رژیم صهیونیستی در قبال مسجد الاقصی پایان دهند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجل اعلای شیعیان لبنان خواستار تحرک جدی مسلمانان در قبال هتک حرمت مسجد الاقصی از سوی رژیم صهیونیستی شد.
شيخ عبدالامير قبلان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته بیروت ضمن محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی که در راستای یهودی سازی قدس صورت می‌پذیرد، گفت: مسجد الاقصی نماد دینی مسلمانان است که صهیونیست ها از هیچ ترفندی برای هتک حرمت آن فرو گذاری نمی‌کنند. کشورهای عربی و مسلمانان باید به شدت نسبت به جنایت‌های صهیونیستی واکنش نشان دهند.

 

وی افزود: مسلمانان باید همه امکانات و ظرفیت‌های خود را در راستای دفاع از مقدسات خود به ویژه مسجد الاقصی بسیج کنند تا رژیم صهیونیستی به گستاخی‌های خود ادامه ندهد.

 

این عالم لبنانی در ادامه با بغرنج خواندن شرایط کشورهای اسلامی در سایه افزایش اقدامات خشونت آمیز و درگیری‌های داخلی، خاطرنشان کرد: خطبا و علمای جهان اسلام باید با انتخاب گفتمان وحدت آمیز از برجسته کردن اختلافات بین طوایف و مذاهب مختلف خودداری کرده و سخنان مسؤولانه‌ای را به زبان بیاورند.

 

آیت الله قبلان خواستار توجه حاکمان و دولتمردان کشورهای اسلامی به آموزه‌های قرآن کریم و سنت پیامبر اکرم (ص) شد و گفت: همه باید به مقابله با بدعت‌ها و فتنه‌های موجود در سراسر کشورهای اسلامی بپردازند و مسلمانان را به زندگی مسالمت آمیز ترغیب کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه جهان اسلام در آستانه فرارسیدن ماه محرم و شهادت امام حسین (ع)  باید از این امام بزرگوار پیروی کند، اظهار داشت که باید از هر اقدامی که دین مبین اسلام و پیروان آن را در معرض خطر قرار می‌دهد جلوگیری کرد؛ چرا که سیره پیامبران و امامان ما دوری از اختلافات به منظور مقابله با ظلم و ناعدالتی بوده است.

 

نایب رییس مجلس اعلای لبنان، حمایت همه جانبه از ارتش لبنان برای مقابله با گروه‌های تکفیری را ضروری خواند و گفت: با حمایت از ارتش، باید لبنان را از گزند گروه‌های تکفیری ایمن ساخت./983/ب901/د

ارسال نظرات