۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۲۲۶۱۸۹
در ادامه موج تحریم‌های انتخابات در بحرین؛

جامعه روستایی بحرین نیز به قطار تحریم انتخابات پیوست

خبرگزاری رسا ـ روستاهای بحرین اندکی پس از اعلام رسمی گروه‌های مخالف نظام بحرینی مبنی بر تحریم انتخابات انتخابات پارلمانی آینده، یکی پس از دیگری در حال پیوستن به قطار تحریم این انتخابات هستند.
تحريم انتخابات

 

به گزارش خبرگزاری رسا، با طولانی شدن عمر موج جدید انقلاب ملت بحرین علیه نظام منامه و عدم توجه نظام حاکم به خواسته‌های مردم، جریان‌ها و جمعیت‌های سیاسی این کشور طی دو هفته گذشته موضع روشن خود مبنی بر تحریم انتخابات پارلمانی منامه را اعلام کردند.

 

این تصمیم مخالفان با گام‌های مشابهی از سوی اهالی روستاها و مناطق مختلف این کشور تداوم یافت. اهالی بسیاری از روستاهای بحرینی با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای ضمن تاکید بر پیوستن به قطار تحریم کنندگان انتخابات آینده، تاکید کردند که همه کسانی که در انتخابات مذکور شرکت کنند را نیز تحریم خواهند کرد.

 

بر اساس این گزارش، اهالی جزیره «ستره» واقع در جنوب منامه ضمن تاکید بر تحریم انتخابات پارلمانی آینده این کشور یادآور شدند که هیچ گاه از جانفشانی‌های انقلابیون و حقوق خانواده‌های شهدا و قربانیان، محرومان، بازداشت شدگان و نمادهای انقلابی در بند رژیم آل‌خلیفه عقب نشینی نخواهند کرد.

 

اهالی روستای «الدیر» واقع در شرق پایتخت بحرین نیز با صدور بیانیه‌ای، انتخابات آینده این کشور را انتخاباتی برای حاکمیت توصیف کردند که بیانگر اراده ملت نیست و افزودند: ما فرزندان روستای شهید «زکریا العشیری» و شهید «حسین العشیری»، شهید «محمد مدن»، شهید «عادل الخوخی» و شهید شیخ «موسى البابور» اعلام می‌کنیم که انتخابات صوری حاکمیت را تحریم می‌کنیم.

 

این گزارش حاکی است که اهالی روستاهای «کرزکان»، «سماهیج» و «بنی جمره» با برداشتن گام‌های مشابهی از عزم خود برای تحریم انتخابات آینده بحرین سخن گفتند.

 

چند روز گذشته نیز اهالی شهر المعامیر، در بیانیه مطبوعاتی اعلام کردند، انتخابات پارلمانی و شوراهای شهر در ماه نوامبر آینده را تحریم خواهند کرد.

 

در این بیانیه آمده است: شهر المعامیر انتخابات پارلمانی و شوراها را تحریم می‌کند و این در راستای جنبش مردمی تا زمان تحقق کامل آزادی بیان برای مردم بحرین و تحقق اهداف انقلاب انجام می‌گیرد.

 

اهالی شهر المعامیر همچنین تاکید کردند: ما طبق ضوابط اخلاقی و قانونی عمل خواهیم کرد و با فعالیت دیگران کاری نداریم، اما قاطعامه از موضع خود در قبال تحریم انتخابات دفاع می‌کنیم.

 

گروه‌های مخالف بحرینی بعد از ظهر شنبه گذشته با برگزاری نشستی مطبوعاتی بار دیگر اعلام کردند که انتخابات فرمایشی رژیم آل‌خلیفه را تحریم کرده و در آن شرکت نخواهند کرد. مخالفان بحرینی همچنین از هواداران و انقلابیون این کشور خواستند که به این تصمیم پایبند باشند.

 

مخالفان بحرینی انتخابات پارلمانی آینده بحرین را بی‍‌فایده و تداوم وضعیت فعلی در بحرین خوانده و با بیان اینکه انتخابات مذکور به دور از پادشاهی مشروطه و در چهارچوب تک روی در اتخاذ تصمیمات غیر عادلانه برگزار می‌شود، تاکید کردند که مطمئن شدیم که انتخابات آینده تکرار تجربه پارلمان قبلی بر اساس قانون اساسی 2002 است و اختیارات ناقص مجلس نمایندگان در سایه اصلاحات صورت گرفته اخیر بدتر از قبل خواهند بود.

 

جریان الوفای اسلامی بحرین نیز روز انتخابات پارلمانی این کشور را روز سیاه خواند و در گامی اعتراض آمیز خواستار پوشیدن لباس سیاه توسط مخالفان در روز انتخاب شد./994/د101/ک

ارسال نظرات