۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۲۲۶۲۸۷
عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق:

اعدام آیت الله نمر پیامدهای وخیمی به همراه دارد

خبرگزاری رسا ـ معاون اول رییس پارلمان عراق، اعدام شیخ نمر را عامل شعله ور شدن آتش فتنه مذهبی در عربستان و منطقه دانست و نسبت به پیامدهای این اقدام هشدار داد.
حجت الاسلام همام حمودي از اعضاي مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ همام حمودی معاون اول رییس پارلمان عراق در پیامی صدور حکم اعدام علیه آیت الله شیخ نمر باقر النمر از علمای انقلابی شیعه عربستان از سوی دادگاه جزائی ریاض را به شدت محکوم کرد.

 

وی تأکید کرد: عربستان سعودی باید در حکم اعدام آیت الله نمر تجدید نظر کند. این حکم در حالی صادر شد که جامعه جهانی و کشورهای منطقه در راستای وحدت و مبارزه با فتنه مذهبی تلاش می کنند.

 

حجت الاسلام حمودی با اشاره به شرایط حساس کشورهای عربی، خاطر نشان ساخت: چنین احکامی با توجه به شرایط حساس اکثر کشورهای عربی نمی تواند گره ای از مشکلات باز  کند و پیامدهای خطرناک و عواقب وخیمی بر اجتماع و سیاست محلی و بین المللی به دنبال دارد.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق، حکم اعدام آیت الله نمر را سبب شعله ور شدن آتش فتنه دانست و تصریح کرد: این آتش تنها عربستان سعودی را نمی سوزاند بلکه همه منطقه در معرض آن قرار دارند. ما به شدت به همزیستی مسالمت آمیز و آرامش بین ملت های منطقه با وجود تنوع مذهبی و دینی و قومیتی نیاز داریم.

 

وی علما، اندیشمندان، سیاستمداران و فعالان رسانه را به تحکیم مفاهیم همزیستی فراخواند و ادامه داد: از این قشرها می خواهیم در برابر هرگونه اقدامی که به وحدت و همزیستی ضربه می زند، ایستادگی کنند و در این راستا به اعتراض نسبت به حکم اعدام شیخ نمر بپردازند، چرا که این مساله مسؤولیت شرعی و اخلاقی آنان به شمار می آید./980/ب902/د

ارسال نظرات