۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۲۲۶۷۸۶

پارلمان اتریش قانون جدیدی را در رابطه با اسلام بررسی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ نمایندگان ‌پارلمان اتریش از حزب اکثریت سوسیال دموکرات(sbo)، فردا، ۳۰ مهرماه، جلسه مهمی را برای بررسی قانون جدید درباره اسلام برگزار می‌کنند.
پارلمان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عامر البیاتی، رییس طرح ابتکاری مسلمانان لیبرال در ارو‌‌پا و فعال رسانه‌ای در روزنامه‌های اتریش، تصریح کرد: این دیدار به بررسی اعتراضاتی اختصاص دارد که عمر الراوی، نماینده اقلیت‌های عربی و اسلامی در پارلمان اتریش مطرح کرده است. در کنار عمر البیاتی، شخصیت‌هایی از اقلیت مسلمان از جمله طرفه بغجاتی، وکیل سوری حضور دارند.


وی افزود: با توجه به امواج افزایش تروریسم که جهان را تهدید می‌کند؛ این دیدار بر ضرورت حمایت از جامعه اتریش در برابر خطرات ناشی از جنبش‌های افراط‌گرا تأکید خواهد داشت.


البیاتی پیش‌بینی کرد که این دیدار متضمن نقدهایی بر عملکرد عمر الراوی، نماینده پارلمان اتریش وابسته به حزب اکثریت سوسیال دموکرات(sbo) باشد، چراکه عمر الروای تلاش دارد، حزب را تحت تأثیر قرار دهد تا نمایندگان جدیدی برای اقلیت‌های عرب و مسلمان در اتریش انتخاب کند.


لازم به ذکر است، پارلمان اتریش در نظر دارد، هفته آینده قانون جدیدی تصویب کند که با اعتراضات متعددی از طرف اقلیت مسلمان مواجه شده است؛ زیرا این قانون متضمن منع سرمایه‌گذاری خارجی در مساجد اتریش و ایجاد محدودیت در ساخت مساجد به‌ویژه در روستاها و ایالت‌ها است، علاوه بر آن فرقه‌هایی چون علویان و ایزدیان را به عنوان گروه‌های اسلامی به‌رسمیت می‌شناسد./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات