۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۲۲۶۹۴۴

پاسخ یکی از مراجع تقلید نجف به شهبه افکنی اسقف اعظم انگلستان

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف به شبهه افکنی اسقف اعظم کلیسای انگلستان مبنی بر عدم محافظت ملائکه از بشریت پاسخ داد.
حضرت آيت الله محمد يعقوبي از علماي عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حضرت آیت الله شیخ محمد یعقوبی از مراجع تقلید نجف اشرف در سخنانی که در دفتر خود به مناسبت عید ملائکه با حضور جمعی از شهروندان مسیحی ایراد کرد به سخنان جاستن ولبی اسقف اعظم کلیسای انگلستان مبنی بر چرایی عدم دخالت خداوند برای پایان مشکلات و دردهای بشریت و حمایت ملائکه از انسان ها واکنش نشان داد.

 

وی تصریح کرد: خداوند متعال از محافظت ملائکه از انسان ها خبر می دهد اما اگر مردم بر عدم توجه به شیوه بشری تأکید ورزند و به سوی ظلم و ستم گام بردارند دیگر نباید انتظار داشت که ملائکه به حمایت از آنها بپردازند.

 

آیت الله یعقوبی افزود: این واقعیتی است که وبلی آن را به فراموشی سپرده و به این چالش رسیده است، اما پاپ فرانسیس با تأکید بر اینکه ملائکه به حمایت از مردم پرداخته و انسان تنها نیست، و این انسان است که باید رابطه خود را با ملائکه بهبود بخشد، نشان داد که این واقعیت را به خوبی می داند.

 

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مردم نیکوکار و بدکار برابر نیستند، خاطر نشان ساخت: نباید انتظار داشت ملائکه به صورت یکسان محافظت کنند، به عنوان مثال در مسابقات فوتبال شاهد پیروزی یک تیم و شادمانی طرفداران آن و در عین حال شکست تیمی دیگر و گریه و حتی خودکشی طرفداران تیم دیگر هستیم اما این به معنای لغو برگزاری مسابقات نیست.

 

وی ادامه داد: این مساله ای در تحصیلات نیز مشاهده می شود که گروهی از دانش آموزان موفق و گروهی دیگر شکست می خورند اما نباید گفت به همین دلیل باید امتحانات را تعطیل کرد تا میان دانش آموزان مساوات حاصل شود./980/ب902/د

ارسال نظرات