۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۲۷۰۶۰
یکی از علمای اهل تسنن عراق:

مفتیان فتنه و خطیبان شرور بر منابر تسلط یافته‎اند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق نسبت به گسترش فتنه و کشتار در جوامع اسلامی در پرتو تسلط مفتیان و خطیبان فتنه گر هشدار داد.
خالد الملا، رييس اوقاف اهل سنت عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ خالد عبدالوهاب الملا رییس مجمع علمای اهل تسنن عراق در کنفرانس «تأسیسی اتحادیه علمای مقاومت» در بیروت، نسبت به تسلط فتنه گران بر منابر هشدار داد و گفت: برخی از مفتیان و مبلغان فتنه و ضلالت و خطیبان شرور بر منابر تسلط یافته و حرمت ها را حلال دانسته و مردم را به قتل افراد بی گناه فرامی خوانند.

 

وی افزود: تروریسم در عراق در حال کشتار خانواده، ذبح کوکان، به آتش انداختن جوانان، بیوه ساختن زنان، تجاوز به ناموس، ویرانی مساجد و حسینه های، تخریب کلیساها و به خاک یکسان کردن بارگاه های دینی است. همه این جنایت ها از سوی داعشی های جنایتکار و همپیمانان بدکار آنان صورت می گیرد.

 

شیخ خالد الملا ایستادگی ملت عراق در برابر تروریسم را ستود و تصریح کرد: عراقی ها با شجاعت و پهلوانی در برابر داعشی ها ایستادگی کرده و اجازه ندادند که این جنایتکاران به سوی بغداد روانه شوند.

 

این عالم اهل تسنن نقش فتوای جهاد را در این مساله پررنگ توصیف کرد و ادامه داد: این مساله با فتوای جهادی علمای شیعه و سنی به ویژه امام بزرگ سید علی سیستانی صورت گرفت چرا که وی همواره ملت را به دفاع از عراق و شرف شهروندان و مقدسات دعوت می کند. بر این اساس بود که نیروهای بسیج مردمی پا به پای ارتش عراق در حال فعالیت بوده و پیروزی های بزرگی نظیر آزادسازی آمرلی کسب کرده است.

 

وی خاطر نشان ساخت: علما باید دیدگاه قاطع خود را در قبال حوادث کنونی و جنایتکار خواندن داعش و همپیمانان آن اعلام کنند و اجازه بازگشت بیگانگان به عراق را ندهند./980/ب902/د

ارسال نظرات