۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۲۲۷۴۲۳
اعتراض شدید خطیب جمعه نجف؛

منابع درسی عراق از قاتلان امام حسین تمجید می‎کنند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف با اشاره به اینکه منابع درسی عراق به تمجید از قاتلان امام حسین(ع) می‎پردازند، تغییر این منابع را خواسته مراجع تقلید عنوان کرد.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي امام جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد نسبت به عملکرد ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش واکنش نشان داد و گفت: ائتلاف بین المللی باید در جنگ علیه تروریسم صادق باشد، اما تنها تاکنون هیچ اقدام جدی از این ائتلاف مشاهده نشده و اقدامات آن کاملا فرمالیته است. انگلیس صراحتا اعلام کرده که روزنامه 5 تن از شهروندانش به داعش می پیوندند و مطمئنا دستگاه اطلاعات انگلیس از این مساله آگاهی دارد.

 

وی با اشاره به ممنوعیت پیوستن 3 زن آلمانی بدون محاکمه یا کشف شبکه ارسال آنان، افزود: اردن نیز از مشارکت 1300 تن از اتباع خود در گروه تروریستی داعش خبر داد. این مسائل نشان دهنده عدم جدیت ائتلاف بین المللی برای جنگ با داعش است. این ائتلاف اگر در ادعای خود صادق بود باید به هزار خانواده ایزدی که در آستانه فرارسیدن موسم سرما در کوهستان محاصره هستند، کمک می کرد.

 

حجت الاسلام قبانچی از نیروهای امنیتی و مردمی به دلیل آزادسازی 80 درصد از تکریت و به اسارت گرفتن ده ها تن از تروریست ها تقدیر کرد و اظهار داشت: باید استراتژی امنیتی جدیدی اتخاذ کرد که در پرتو آن باندهای بمبگذاری و عناصر تروریستی کشف شوند تا از مرحله دفاع به مرحله حمله منتقل شویم. تغییر گسترده در فرماندهان امنیتی که ناکارآمدی خود را نشان دادند نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 

خطیب جمعه نجف به سفر حیدر العبادی به ایران اشاره کرد و ادامه داد: عراق در حال پیشرفت دیپلماسی و بهبود روابط با کشورهای همسایه است. سفر نخست وزیر به ایران و رییس پارلمان به کویت نشان دهنده این مساله است که گامی درست به شمار می آید.

 

وی بر لزوم تغییر منابع درسی در عراق تأکید کرد و گفت: ما به علوم مادی کاری نداریم زیرا در اختصاص ما نیست اما نمی توانیم نسبت به علوم دینی بی تفاوت باشیم. آموزش فرزندان ما بر اساس فرهنگی که به تمجید از قاتلان امام حسین(ع) بپردازد، حرام است. وزیر آموزش و پرورش باید به خواسته مراجع تقلید تن داده و این منابع را تصحیح کند.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی افزود: وزارت آموزش و پرورش یا منابع درسی را بر اساس مذاهب مختلف تدوین کند یا منابعی را در کتاب ها تدوین سازد که میان مذاهب اسلامی مشترک باشد./980/ب901/د

ارسال نظرات