۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۲۲۷۵۳۳

هر 3 هفته یک تروریست انگلیسی در سوریه و عراق کشته می‎شود

خبرگزاری رسا ـ نتایج مطالعاتی که به تازگی منتشر شده نشان می‎دهد که هر 3 هفته حداقل یک تروریست انگلیسی در درگیری‎های سوریه و عراق کشته می‏شود؛ این در حالی است که کارشناسان می‎گویند تعداد تروریست‎های انگلیسی حاضر در این دو کشور بسیار بیشتر از آمارهایی است که ارائه می‎شود.
داعش
 
به گزارش خبرگزاری رسا، نتایج مطالعاتی که به تازگی منتشر شده نشان می‎دهد که هر 3 هفته حداقل یک تروریست انگلیسی در درگیری‎های سوریه و عراق کشته می‏شود؛ این در حالی است که کارشناسان می‎گویند تعداد تروریست‎های انگلیسی حاضر در این دو کشور بسیار بیشتر از آمارهایی است که ارائه می‎شود.
 
نتایج این مطالعات نشان می دهد که تنها در سال 2014 میلادی 16 تروریست انگلیسی در عراق کشته شده اند.
 
آمارهای ارائه شده از سوی مرکز مطالعه بر روی افراط گرایی در کالج سلطنتی لندن نیز نشان می دهد که هر دو ماه یک بار سه شهروند انگلیسی که در میان تروریست های حاضر در سوریه و عراق فعالیت می کنند در جریان درگیری ها کشته می شوند.
 
آخرین آمار تروریست های انگلیسی کشته شده در سوریه و عراق پس از آن از سوی کالج سلطنتی لندن منتشر شد که شبکه های خبری از کشته شدن یک جوان 24 ساله انگلیسی به عنوان سومین شهروند شهر پورتموث این کشور که در سوریه کشته شده است، نام بردند.
 
بیشتر شهروندان انگلیسی که هم اکنون در سوریه و عراق حضور دارند به گروه تروریستی داعش پیوسته اند.
 
نتایج مطالعات اخیر نشان می دهد که متوسط سن تروریست های انگلیسی کشته شده در سوریه و عراق 23.5 سال بوده است.
 
این در حالی است که شیراز ماهر، یکی از محققان مرکز مطالعاتی ICSR در انگلیس اعتقاد دارد که تعداد تروریست های انگلیسی کشته شده در سوریه و عراق بسیار بیشتر از آمارهای ارائه شده است.
 
گفتنی است، برنارد هوگان هاو، کمیسیونر پلیس شهری انگلیس نیز دو روز پیش اعلام کرده بود که هر هفته حداقل 5 انگلیسی برای پیوستن به گروه های تکفیری مانند داعش عازم سوریه و عراق می شوند./990/ ب903/ک
ارسال نظرات