۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۰
کد خبر: ۲۲۷۸۳۸
آیت الله نمازی:

آگاهی جامعه درباره امر به معروف و نهی از منکر باید ارتقا یابد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر ارتقای آگاهی مردم درباره دو فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر گفت: وظیفه مردم امر به معروف و نهی از منکر است اما جایی که نوبت به مراحل بالاتر می رسد وظیفه حاکمیت است که دخالت کند.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی یکشنبه شب در نشست اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان گفت: امروز تمامی بحران ها، هیاهوها، اختلافات، عقب نشینی ها، عقب ماندگی ها و منازعات ناشی از جهل است.

وی افزود: تمامی خطاهای انسان از جهل است؛ هرکس جهل بیشتری دارد خطاهایش بیشتر است بنابراین خداوند انبیا را فرستاد تا بشر جاهل را به عالم تبدیل کند.

آیت الله نمازی آن علمی را که در خدمت به بشر است نه در جهت نابودی بشر، علم نافع دانست و بهترین علم را علم معرفتی اعلام کرد و گفت: خداوند 124 هزار پیامبر را فرستاد تا روش زندگی و روابط خانوادگی و اجتماعی را به انسان ها بیاموزد.

وی بر لزوم ارتقای آگاهی جامعه در امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد وگفت: خداوند انسان را دارای اراده و مختار آفریده و راه را به او نشان داده و انتخاب را به خودش واگذارکرده است؛ بنابراین  انسان را نمی توان با زور و تهدید هدایت کرد.   

به گفته وی در شرایطی که خداوند انسان را دارای اراده و انتخاب را به خودش واگذار کرده است، تنها وظیفه ما در جامعه توحیدی سرمایه گذاری در ارتقای آگاهی جامعه است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، توسل به قدرت در مقابل افرد ساختارشکن درجامعه را استثنا خواند و توسل به قدرت برای افراد عادی را بی معنا دانست و گفت: تنها راه ترویج  امر به معروف در جامعه تربیت اصولی کودکان در کانون خانواده و در ادامه درآموزش و پرورش و دانشگاهها است.

آیت الله نمازی بر لزوم آموزش خانواده به ویژه مادران دارای دختر دبیرستانی تأکید کرد و یاد آورشد: متوسل شدن به زور و تهدید و ارعاب نمی تواند تأثیرگذارباشد چرا که آنهایی که با اراده و انتخاب خود اسلام آوردند در برابر همه مشکلات و ناملایمات و شکنجه ها نیز مقاومت کردند.

وی بر آگاهی بخشی دختران و پسران تأکید کرد و گفت: تذکر لسانی توسط آمرین به معروف و ناهیان از منکر خوب است اما در برخی از مواقع که بحث قصد مقابله به مثل با حاکمیت است، حاکیمت باید دخالت کند.

به گفته وی، وظیفه مردم امر به معروف و نهی از منکر است اما جایی که نوبت به مراحل بالاتر می رسد وظیفه حاکمیت است که دخالت کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آموزش خانواده و ارتقای آگاهی خانواده و دختران و پسران دانشجو از فلسفه حجاب و عفاف را مهم قلمداد کرد و یاد آورشد: فلسفه حجاب و نقش حجاب و عفاف در امنیت و سلامت جامعه باید برای مردم بیان شود./1307/پ202/ج

ارسال نظرات