۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۲۸۷۱۱
خطیب جمعه نجف:

رزمندگان با اراده‎ای حسینی در حال شکست داعش هستند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف، آزادی برخی مناطق عراق از لوث تروریست‎های داعش را مرهون تمسک مجاهدان به اراده حسینی عنوان کرد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد با اشاره به آزادی منطقه جرف الصخر از سوی نیروهای عراقی گفت: عملیات آزادسازی جرف الصخر یک نبرد واقعی بود که عراقی ها آن را به خوبی انجام دادند. این عملیات آزادی شهر موصل را هموارتر ساخته است.

 

وی افزود: آزادی جرف الصخر نشان داد که داعش همانند خانه عنکبوت است و شکست آن کار سختی نیست. تروریست های داعش پس از مشاهده پیشروی نیروهای نظامی و بسیج مردمی از صحنه متواری شده و برای اولین بار شاهد تسلیم آنها به نیروهای امنیتی بودیم.

 

حجت الاسلام قبانچی از اراده حسینی به عنوان عامل فروپاشی دشمن یاد کرد و اظهار داشت: ماه محرم منبع جنبش و آزادی ملت هاست و امام حسین(ع) منبعی است که همگان به وسیله آن به آزادی می اندیشند. مطمئنا شهر موصل نیز با این اراده آزاد خواهد شد.

 

خطیب جمعه نجف ادامه داد: معجزه نهضت حسینی را می توان در پویایی وجدان و عدم خواری و ذلت امت، جاودانگی دین و سرنگونی حکومت هایی است که به دشمنی با شعائر حسینی پرداخت، مشاهده کرد.

 

وی با اشاره به حضور میلیونی عاشقان اهل بیت(ع) به مناسبت اربعین حسینی در کربلا از وزیر حمل و نقل عراق خواست خط آهن بین کربلا و نجف و همچنین کربلا به بغداد تأسیس کند تا بحران بازگشت زائران به شهرهایشان حل شود./980/ب901/د

ارسال نظرات