۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۲۲۸۷۱۶
محمود عباس:

بستن مسجد الاقصی به منزله اعلام جنگ است

خبرگزاری رسا ـ رییس تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داده است ممنوعیت ورود زائران به محوطه مسجد الاقصی به مثابه «اعلام جنگ» است.
قدس

 

 به گزارش خبرگزاری رسا، نبیل ابورودینه، سخنگوی محمود عباس  به نقل از وی گفت: «اقدام رژیم اسرائیل در تشدید خطرناک تنش‌ها به مثابه اعلام جنگ علیه مردم فلسطین، مکان‌های مقدس آن‌ها و ملت عرب و مسلمان است.»

 

وی افزود بستن مسجد الاقصی  موجب «تنش و بی‌ثباتی بیشتر» در سرزمین‌های اشغالی می‌شود.

 

ابورودینه افزود فلسطینیان رژیم اسرائیل را «مسئول تشدید این اقدام خطرناک» در بیت‌المقدس می‌دانند که با بستن مسجد الاقصی به اوج خود رسیده است.

 

سخنگوی تشکیلات خودگردان تاکید کرد: «دولت فلسطین همه‌ اقدام‌های قانونی را برای پاسخگویی اسرائیل و توقف این حمله‌ها به کار می‌گیرد.»

 

در پی سوء قصد به یک خاخام یهودی، نیروهای رژیم اسرائیل از صبح روز پنج‌شنبه از ورود فلسطینیان به مسجد الاقصی جلوگیری می‌کنند.

 

یهودا گلیک از فعالان دست راستی یهودی بود که چهارشنبه شب پس از یک جلسه سخنرانی هدف تیراندازی یک موتورسوار قرار گرفت.

 

نیروهای اسرائیلی پس از حمله به این خاخام یهودی به محله ابو طور بیت المقدس حمله کردند و یک زندانی سابق فلسطینی را در خانه او کشتند.

 

نیروهای اسرائیلی به خانه معتز حجازی، جوان 32 فلسطینی حمله کردند و با شلیک گلوله او را کشتند. وی یک ساعت و نیم پس از اصابت گلوله جان خود را از دست داد./982/د102/ک

ارسال نظرات