۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۲۸۷۳۲
شیخ نعیم قاسم:

اندیشه تکفیری کاملا شیطانی است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان اندیشه تکفیری‌ را اندیشه‌ای شیطانی توصیف کرد که هیچ سنخیتی با اسلام و انسانیت ندارد.
حجت الاسلام شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان



به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم عزاداری ششمین روز ماه محرم الحرام که در منطقه تحویطه الغدیر برگزار شد، تنوع طایفه‌ای و مذهبی لبنان را نوعی فرصت برای این کشور عنوان کرد و اظهار داشت که خوشخبتانه بیشتر کشورهای دنیا به دنبال بازگشت امنیت و آرامش به لبنان هستند چرا که این موضوع به نفع آنهاست. مردم لبنان نیز باید فرصت را غنیمت شمرده و در راستای حل بحران تلاش کنند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه هیچ کشوری توانایی تحمیل اراده خود بر مردم لبنان را ندارد، طیف‌های مختلف جامعه باید با تفاهم و همکاری مشکلات موجود را مرتفع سازد.

 

 

شیخ نعیم قاسم، حل مشکلات داخلی لبنان را تنها با همکاری همه گروه‌های لبنانی ممکن دانست و گفت: وقت آن رسیده است که همه از خطر جدی تکفیری‌ها برای لبنان آگاه شوند. بخش عظیمی از این تهدید با هوشیاری ارتش از بین رفت اما تکفیری‌ها همچنان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

 

وی تصریح کرد: اندیشه‌های تکفیری اندیشه‌هایی شیطانی است که سنخیتی با انسانیت و اسلام نداشته و پیامدهای اقدامات تکفیری امروز برای همگان روشن شده است.

 

این عضو ارشد حزب الله با تاکید بر اینکه مقاومت اسلامی به دنبال حل بحران لبنان به دور از دخالت کشورهای خارجی است، گفت: مربوط دانستن حضور نظامی حزب الله در سوریه با تحرکات تکفیری در خاک لبنان به هیچ وجه صحیح نیست، زیرا حزب الله بیش از سایر جریان‌های سیاسی نسبت به این تهدید هشدار داد و به مبارزه با آن پرداخت./983/ب901/د

ارسال نظرات