۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۲۲۸۸۱۷

افزایش ده برابری حملات اسلام‎ستیزانه در کانادا

خبرگزاری رسا ـ افزایش ده برابری حملات افراطیون به مسلمانان کانادا در مدارس، اتوبوس‎های درون شهری و خیابان‎های این کشور هشدار سازمان‎های اسلامی نسبت به افزایش احساسات اسلام‎ستیزانه در کانادا را به دنبال داشته است.
اسلام هراسي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، افزایش ده برابری حملات افراطیون به مسلمانان کانادا در مدارس، اتوبوس‎های درون شهری و خیابان‎های این کشور هشدار سازمان‎های اسلامی نسبت به افزایش احساسات اسلام‎ستیزانه در کانادا را به دنبال داشته است.
 
ایمی عواد، مسوول بخش حقوق بشر در شورای ملی مسلمانان کانادا در این ارتباط می گوید: بسیاری از مردم کانادا از مسلمانان حمایت کرده و در مقابل افراط گرایی سایرین عکس العمل منفی نشان می دهند اما همچنان موارد بسیاری از حملات اسلام ستیزانه در کانادا صورت می گیرد.  
 
شورای ملی مسلمانان کانادا هشدار داده است که حملات افراط گرایان به مسلمانان در اتوبوس های درون شهری و مدارس به ده برابر افزایش یافته است.  
 
ایمی عواد می گوید که متوسط حملات اسلام ستیزانه در سراسر کانادا پیش از این پنج مورد در هفته بوده است در حالی که این آمار در طول روزهای گذشته ده برابر شده است.
 
هفته گذشته مایکل زهاف بیبو، یک کانادایی تازه مسلمان شده با حمله به پارلمان این کشور که ظاهرا به نام اسلام صورت گرفت یک نگهبان جوان 24 ساله را به قتل رساند.
 
در پی وقوع این حادثه و علی رغم آن که بسیاری از گروه های اسلامی در کانادا این حادثه تروریستی را محکوم کردند حملات اسلام ستیزانه در این کشور افزایش چشمگیری یافت.
 
مسلمانان حدود 2.8 درصد از جمعیت 32.8 میلیون نفری کانادا را تشکیل داده و اسلام پس از مسیحیت دومین دین بزرگ در این کشور محسوب می شود./990/ ب902/ک
ارسال نظرات