۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۲۲۹۲۹۵

سوریه جنایات صهیونیست‌ها در قدس و مسجد الاقصی را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ سوریه، جنایت‎های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین به ویژه در قدس شریف و علیه مسجد مبارک الاقصی را به شدت محکوم و بر حمایت دمشق از فلسطینیان و مبارزات آنان در مقابل دشمن صهیونیستی تاکید کرد.
مسجد الاقصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: فلسطین به عنوان آرمان مرکزی ملت‌های عرب خواهد ماند و آزادسازی آن همچنان هدف نهایی مبارزان خواهد بود، مبارزانی که برای رویارویی با سیاست‌های توسعه طلبانه اشغالگران و غارت سرزمین و اهانت به مقدسات دینی در فلسطین لحظه‌ای آرام نگرفته‌اند.

 

در این بیانیه آمده است: مقامات رژیم صهیونیستی درچند روز اخیر جنایت‌هایی را علیه ملت فلسطین مرتکب شده که از جمله یورش گروه‌های تروریستی صهیونیستی به مسجد الاقصی بوده است به ویژه بعد از اینکه مردم فلسطین نسبت به حقشان در زندگی در سرزمین آبا و اجدادی خود و دفاع از مقدسات اعلام پایبندی کردند.

 

وزارت خارجه سوریه در ادامه بیانیه خود خاطرنشان کرد: هجمه جدید رژیم صهیونیستی در قدس شریف دلیلی بر پافشاری این رژیم بر ادامه اجرای نقشه ظالمانه خود دایر بر یهودی سازی بیت المقدس، اخراج فلسطینیان از این شهر و ادغام آن به دیگر سرزمین‌های اشغال شده از سوی این رژیم است.

 

وزارت خارجه سوریه همچنین هشدارداد: سردمداران رژیم صهیونیستی درصدد زمینه سازی برای محو آرمان فلسطین و لغو حقوق غیرقابل انکار مردم فلسطین هستند، حقوقی که در راس آن‌ها حق بازگشت به وطن و تعیین سرنوشت و برپایی کشور مستقل قرار دارد.

 

در پایان بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: دمشق از جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهد تا اقدامی جدی برای جلوگیری از ادامه جنایات غیرانسانی رژیم صهیونیستی اتخاذ کند، جنایاتی که مفاد قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض می‌کند.

 

در این بیانیه از جامعه جهانی خواسته شده است برنامه زمانی الزام آوری را برای رژیم صهیونیستی قرار دهد تا به موجب آن اشغالگران صهیونیست نسبت به عقب نشینی از سرزمین‌‍های اشغالی فلسطین به ویژه شهر قدس شریف پایبند باشند./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات