۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۲۹۷۳۸
خطیب جمعه برج البراجنه بیروت:

تمدید فعالیت پارلمان اقدام درستی نبود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه برج البراجنه بیروت با اشاره به تمدید فعالیت پارلمان لبنان گفت: این اقدام به هیچ وجه صحیح نبوده و مشکلاتی را به بار می‌آورد.
شيخ احمد قبلان
 
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قبلان، خطیب جمعه برج البراجنه بیروت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجد امام حسین (ع) برگزار شد، با انتقاد از اقدامات گروه‌های تکفیری در کشورهای مختلف اسلامی گفت: تکفیری‌ها در حالی کشورهای اسلامی را به محلی برای نزاع داخلی تبدیل کردند که هیچ گونه اقدامی برای آزادسازی قدس شریف انجام نمی‌دهند.
 
وی افزود: بی بصیریتی گروه‌های تکفیری نسبت به دین اسلام بسیار واضح و غیرقابل انکار است. رژیم صهیونیستی در حالی حرمت مقدسات اسلامی را زیر پا می‌گذارد که داعش و جبهه النصره به کشتار مسلمانان بی‌گناه می‌پردازند.
 
این روحانی لبنانی در بخش دیگر سخنان خود مردم لبنان را قادر به عبور از تنگنای سیاسی و امنیتی در لبنان برشمرد و اظهار داشت: لبنان تنها کشوری نیست که با بحران جدی مواجه است بلکه اغلب کشورهای منطقه از وضعیت نامساعدی برخوردار هستند.
 
وی با اشاره به تمدید پارلمان لبنان به مدت دو سال از سوی نمایندگان لبنانی اظهار داشت: اگرچه این اقدام به هیچ وجه صحیح نبوده و مشکلاتی را به بار می‌آورد اما از بلاتکلیفی و عدم وجود پارلمان بهتر است.
 
خطیب جمعه برج البراجنه بیروت خاطرنشان کرد: تنها در صورت توجه به همزیستی مسالمت آمیز و روابط دوستانه بین مذاهب و طوایف مختلف می‌توان جلوی فتنه‌های تکفیری را گرفت و به ایجاد دولتی قدرتمند و کارآمد برای حل مشکلات لبنان امیدوار بود.
 
حجت الاسلام قبلان به انتقاد از لجاجت و یکدندگی برخی سیاستمداران بر روی مواضع خود پرداخت و گفت: احزاب سیاسی با کنار گذاشتن اختلافات قدیمی به انتخاب رییس جمهور لبنان کمک کنند. لبنان نیازمند ثبات سیاسی است تابدین وسیله دولت راه را برای مرتفع کردن مشکلات باز کنند./983/ب901/د
ارسال نظرات