۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۲۳۰۹۲۴

گزارشی از خطبه‎های نماز جمعه شهرهای مختلف عراق

خبرگزاری رسا ـ اهدای خون به نیروهای امنیتی و مردمی، تأکید بر تصویب بودجه سال 2015 و محکومیت تعرض به شعائر حسینی از بحث‎های مطرح شده در نماز جمعه سه شهر عراق بود.
پرچم عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ محمد فلک المالکی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در بصره در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد الشویلی منطقه زبیر برگزار شد از برنامه اهدای خون برای نیروهای امنیتی و بسیج مردمی خبر داد.

 

وی گفت: قرار است جمعه آینده پایگاه های اهدای خون جهت کمک به نیروهای امنیتی و بیسج مردمی دایر شود. این برنامه با عنوان «فرهنگ شهید و اهدای خون» برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام مالکی افزود: پیروزی نهایی نزدیک است و باید فرهنگ شهید و شهادت را گسترش داد.

 

خطیب جمعه کوفه: شعائر حسینی جزئی از حقوق بشر است

 

حجت الاسلام مهند الموسوی خطیب جمعه کوفه نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد کوفه برگزار شد شعائر حسینی را جزئی از حقوق فکری و دینی انسان ها توصیف کرد.

 

وی خاطر نشان ساخت: متاسفانه همگان تعرض به شعائر حسینی در برخی کشورهای اسلامی را شاهد بودند. شعائر حسینی بر همه جنبه های زندگی مردم تأثیر می گذارد و کشوری که این شعائر در آن دایر است خیر و برکت های فراوانی را می گیرد.

 

خطیب جمعه ناصریه خواستار تصویب بودجه سال 2015 شد

 

حجت الاسلام شیخ ستار الحمدانی خطیب جمعه ناصریه نیز در مسجد شیخ عباس کبیر این شهر بر لزوم تصویب بودجه سال 2015 تأکید کرد و گفت: بودجه سال آینده باید به سرعت مورد تصویب قرار گیرد تا پروژه های مهم کشور که تأثیر مستقیمی بر زندگی مردم دارند، اجرا شوند.

 

وی ادامه داد: دستگاه های امنیتی باید از تدابیر صورت گرفته در مدت اخیر که با موفقیت رخ داد، در راستای حفظ دائمی امنیت و ثبات استفاده کنند./980/ب901/د

ارسال نظرات