۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۳۳۳۰۹
یکی از علمای لبنان در گفت‌وگو با رسا:

رسانه‎های سعودی تروریست‏های داعش را فرزندان انقلابی عراق می‎خوانند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای لبنان تصریح کرد که بقای نظام آل سعود ضامن ادامه حیات گروه‌های تکفیری در منطقه است و در صورت سرنگونی این رژیم، نابودساختن گروه‌های تکفیری بسیار ساده است.
حجت الاسلام علي کوراني، از علماي شيعيان لبنان

حجت الاسلام علی الکورانی، از علمای شیعیان لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، به تبیین حامیان فکری و مالی تکفیری‌ها پرداخت و اظهار داشت: گفتمان وهابیت تغذیه فکری اندیشه‌های تکفیری را به عهده دارد. به موازات آن نیز کشورهای حاشیه خلیج فارس با تکیه بر منابع نفتی خود به پشتیبانی مالی از تکفیری‌ها می‌پردازند.
 

وی افزود: رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی نیز در راستای تضعیف جهان اسلام و آشفته ساختن خاورمیانه به حمایت از گروه‌های تکفیری می‌پردزاند.
 
 
این پژوهشگر مهدویت، نابود شدن گروه‌های تروریستی از قبیل داعش و جبهه النصره در بازه زمانی کوتاه را غیرقابل امکان ارزیابی و تصریح کرد: تا زمانی که عربستان سعودی به حمایت مالی و معنوی از تندروی و تکفیر بپردازد، گروه‌های تکفیری به حیات خود ادامه خواهند داد. درصورتی که رژیم آل سعود سرنگون شود، نابودساختن گروهای تکفیری ساده و آسان خواهد بود. 
 
 
بقای آل سعود ضامن حیات گروه‌های تکفیری در منطقه است
 
 
حجت الاسلام کورانی به تمجید از اقدامات ایران، سوریه و عراق در مبارزه جدی با تروریسم پرداخت و اظهار داشت: نبرد با گروه‌های تکفیری زمانبر و طولانی خواهد بود. ما تنها درسوریه، عراق و یمن شاهد مبارزه جدی و حقیقی با تروریسم هستیم که این امر ناشی از تلاش‌های بسیار ایران است.
 
 
وی با تأکید براینکه بقای نظام آل سعود ضامن حیات تکفیری‌ها در منطقه است، خاطرنشان کرد: عربستان سعودی تنها در کشور خود علیه داعش اقدام می‌کند و در سایر کشورها حامی اصلی این گروه تروریستی است. جالب اینجاست که رسانه‌های سعودی گروه‌های مردمی اهل تسنن و شیعیان را که به مقابله با داعش می‌پردازند، طایفه‌ای و صفوی و همچنین تروریست‌های داعش را انقلابی و فرزندان عشایر عراق توصیف می‌کنند.
 
 
آمریکا به دنبال ادامه حضور در خاورمیانه به بهانه مبارزه با داعش است
 

حجت الاسلام کورانی با انتقاد از تشکیل ائتلاف غربی، عربی برای مبارزه با داعش به رهبری آمریکا، گفت: این ائتلاف به هیچ وجه کارآمد نبوده و فاقد صداقت است و تنها برای قانع کردن افکار عمومی در راستای عدم حمایت غرب از تروریسم شکل گرفته است.
 
 
وی ادامه داد: آمریکا و هم‌پیمانان آن اگر در مبارزه با داعش جدیت داشتند جلوی خریداری نفت داعش از سوی ترکیه را می‌گرفتند تا مانع از درآمد زایی تروریست‌ها شوند. دلایل بسیاری موجود است که غرب نه تنها به دنبال تضعیف داعش نیست، بلکه در نظر دارد تا این گروه تروریستی بیش از پیش به بحران در خاورمیانه دامن بزند.
 

حجت الاسلام کورانی تاکید کرد که غرب به دنبال سوء استفاده از گروه‌های تروریستی به منظور توجیه ادامه حضور نیروهای بیگانه در خاورمیانه است. آمریکا به بهانه مبارزه با داعش نیروهای بسیاری را به عراق ارسال و خبر از طولانی بودن این عملیات داد. امری که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها می‌خواهند از داعش به عنوان ابزاری برای حضور مستمر در عراق استفاده کنند.
 
 
تشکیل دولت یهودی اسرائیل در سایه جنگ طایفه‌ای در خاورمیانه ممکن است
 
 
وی، طرح شناسایی رژیم صهیونیستی به عنوان دولت یهودی را خطرناک ارزیابی کرد و گفت: آمریکا و اسرائیل به دنبال آن هستند که درگیری‌های طایفه‌ای در منطقه افزایش پیدا کرده و پس از آن با ایجاد کشورهایی بر مبنای مذاهب و طوایف مختلف، راه برای ایجاد دولت نژادپرستانه یهودی در فلسطین اشغالی باز شود./983/ب911/ک
 
ارسال نظرات