۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۲۳۳۴۰۹
ویژه کارگزاران حج و زیارت؛

آموزش زبان گفتمان سوریه و لبنان ارائه شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب آموزش زبان گفتاری سوریه و لبنان تألیف حبیب تقوایی و فاطمه مهدیان با روش تطبیقی فصیح و عامیانه ویژه کارگزاران حج و زیارت منتشر شد.
آموزش زبان گفتمان سوريه و لبنان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب آموزش زبان گفتاری سوریه و لبنان تألیف حبیب تقوایی و فاطمه مهدیان به سبب آموزش ساده همراه با ترجمه فارسی واژگان و متن و تطبیق با زبان فصیح عربی، برای همگان در هر سطح علمی قابل استفاده و بهترین مجموعه برای آموزش عربی به گویش شامی است.

 

از امتیازهای کتاب آن است که اگر فراگیر با دقت و ممارست، گام به گام با آن پیش برود؛ می‌تواند به تسلط نسبتا خوبی در شناخت و به کارگیری گویش عامیانه سوری و لبنانی دست یابد؛ زیرا مبنای آموزش کتاب کاملا علمی است.

 

نویسنده، آرام آرام یادگیرنده را با گویش سوری و لبنانی آشنا می‌کند و در این راه از دستور زبان فارسی استفاده هنرمندانه‌ای کرده است به طوری که پرکاربردترین کلمات، جملات و ساختارهای زبان عربی در همه جای کتاب به چشم می‌خورد.

 

انواع اسم مذکر و مؤنث، اسم مشتق، ضمایر، اسم اشاره، اسم موصول، کلمات پرسشی، قیود مکان و زمان، اسامی روزها، فصل‌ها و ماه‌ها، انواع عدد اصلی و ترتیبی، انواع فعل، اصطلاحات و کلمات و جملات پر بسامد، گفت‌گوهای روزمرّه و معروف از پرکابردترین کلماتی است که در این مجموعه دیده می‌شود.

 

این کتاب افزون بر این‌که مکالمه سوری و لبنانی را آموزش می‌دهد به معرفی قواعد و ساختار این گویش و مقایسه آن با زبان فصیح نیز می‌پردازد و تمرینات و بخش استماع در کتاب در تقویت مهارت‌های چهارگانه زبانی (شنیدن، خواندن، گفتن و نوشتن) بسیار مؤثر است.

 

در پایان کتاب دو بخش تصریف و لغتنامه قرار دارد که بخش تصریف حسن ختام کتاب است و خواننده خودش را با آن محک می‌زند تا دریابد آموخته‌هایش تا چه اندازه صحیح است و بخش واژه‌نامه نیز برای پرسش‌های احتمالی وی درباره معنای پاره‌ای از کلمات و اصطلاحات معروف زبان محاوره‌ای است.

 

فصل نخست این کتاب به آموزش تطبیقی قواعد زبان عامیانه با هدف آموزش دستور زبان عامیانه اختصاص دارد، فصل دوم مکالمه و گفت‌وگو به زبان عامی شامل آشنایی با مصطلحات متداول، محاورات و ضرب‌المثل‌های عامیانه است و فصل سوم نیز در دو بخش ملحقات و لغت‌نامه تنظیم شده است.

 

 

کتاب آموزش زبان گفتاری سوریه و لبنان با روش تطبیقی فصیح و عامیانه ویژه کارگزاران حج و زیارت در قطع وزیری شمارگان 3000 نسخه و به قیمت 17500 تومان از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مشعر وابسته به حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت منتشر شده است./920/ن602/ق

ارسال نظرات