۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۳۳۴۱۲
اداره آموزش و مطالعات کارگزاران پاسخ می‌دهد؛

چگونگی سرپرستی در عملیات زیارتی

خبرگزاری رسا ـ کتاب سرپرستی در عملیات زیارتی ویژه کارگزاران حج و زیارت به همت پژوهشکده حج و زیارت تدوین و به بازار نشر ارائه شد.
سرپرستي در عمليات زيارتي چگونه است

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب سرپرستی در عملیات زیارتی ویژه کارگزاران حج تألیف تقی محمدی به همت پژوهشکده حج و زیارت تدوین و از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مشعر وابسته به حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت منتشر شده است.

 
زیارت بیت‌الله الحرام و حرم شریف نبوی و نیز اماکن مقدس عتبات عالیات که سالانه میلیون‌ها نفر از مردم را مستقیما و یا با واسطه تحت تأثیر خود قرار می‌دهد، موقعیت منحصر به فرد و استثنایی را در راستای رشد و توسعه فرهنگی، اجتماعی جامعه و گسترش شعائر دینی و مذهبی فراهم کرده است.
 
اهمیت سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای تقویت کمی و کیفی نیروی انسانی مورد نیاز برای اداره این حرکت عظیم، از آنجا بیشتر به چشم می‌خورد که گروه‌های زیارتی مرکب از اقشار مردمی از نظر سنی، فرهنگی و سطح تحصیلات دارای اختلاف هستند و برقراری روابط انسانی مؤثر با آنها به سادگی امکان ندارد.
 
این کتاب در پاسخ به این نیاز تألیف شده است تا نخست کارگزاران، به ویژه مدیران و سرپرستان گروه‌های زیارتی را با مفاهیم، کاربردها و نظریات مدون مدیریت آشنا سازد و سپس کاربرد دانش مدیریت را به اقتضای شرایط کاری و فضای خدمتی آنها در عملیات زیارتی تسهیل کند.
 
این اثر که در 10 فصل به عنوان کتاب درسی مراکز آموزش علمی کاربردی حج و زیارت تهیه شده است و در آن افزون بر این‌که مطالب اساسی مدیریت به اختصار بیان شده، مسائل و موضوعاتی مورد بحث قرار گرفته است که پاسخ‌گوی نیازهای مدیریتی سرپرستان و عوامل گروه‌های زیارتی باشد.
 
فصل نخست کتاب با عنوان کلیات به پیدایش مدیریت، اهمیت مدیریت، نظریات مدیریت، مدیریت اسلامی و شاخه‌های مدیریت می‌پردازد و فصل دوم به بررسی مفاهیم و دانش سرپرستی و مسؤولیت‌پذیری اختصاص دارد.
 
اصول مدیریت و سرپرستی عنوان مبحث مورد بررسی در فصل سوم کتاب است، فصل چهارم موضوع برنامه‌ریزی را ارائه می‌کند و فصل پنجم به تبیین موضوع سرپرستی و مدیریت منابع انسانی و مالی می‌پردازد.
 
مهارت‌های سرپرستی و رویکرد اخلاقی در مدیریت منابع انسانی در فصل ششم مطرح می‌شود، اصول و معیارهای گزینش و انتخاب عوامل موضوع فصل هفتم است و در فصل هشتم موضوع تقسیم کار مناسب و توجه به سلامت، ایمنی و آسایش فکری و روحی عوامل بررسی می‌شود.
 
کارگزاران حج و زیارت در فصل نهم این کتاب با آسیب‌شناسی و ارزشیابی عملکرد عوامل براساس حدود و انتظارات از قبل تعریف شده در امور زیارتی آشنا می‌شوند و با مطالعه فصل دهم آگاهی خود را نسبت به کلیه ضوابط و مقررات در این زمینه به روزرسانی می‌کنند.
 
کتاب سرپرستی در عملیات زیارتی ویژه کارگزاران حج اثر تقی محمدی در قطع رقعی، شمارگان 3000 نسخه و به قیمت 3800 تومان از سوی مؤسسه فرهنگی هنری مشعر وابسته به حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت منتشر و روانه بازار نشر شده است./920/ن602/ق
ارسال نظرات