۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۳۴۴۳۲
مشاور امنیتی داخلی سابق رژیم صهیونیستی فاش کرد؛

وجود خط پرواز سری بین عربستان سعودی و اسرائیل

خبرگزاری رسا ـ مشاور امنیت داخلی سابق رژیم صهیونیستی با تأیید خبر هفته گذشته روزنامه هاآرتص، تایید کرد که خط پروزای سری بین عربستان و اسرائیل وجود دارد.
رواب عربستان و رژيم صهيونيستي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مشاور امنیت داخلی سابق رژیم صهیونیستی با افشاگری درباره همکاری های امنیتی تل آویو با عربستان سعودی، مبدأ خط هوایی مخفیانه ای را که روزنامه عبری زبان هاآرتص هفته گذشته از آن پرده برداشته بود، لو داد.

 

پس از آنکه هاآرتص در گزارش اخیر خود از خط هوایی مخفیانه میان یک کشور عرب حاشیه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی پرده برداشت، اما اشاره ای به اسم آن نکرد، عوزی آراد در جریان همایش "انرژی در سال 2015" که به همت مجله "اسرائیل دیفنس" در شهر تل آویو ترتیب داده شده بود، اوضاع منطقه خاورمیانه و به ویژه کشورهای سوریه و مصر را ناآرام توصیف کرد و گسترش این ناآرامی ها به اردن و لبنان را محتمل دانست.

 

آراد در سخنان خود درباره عربستان نیز اعلام کرد که جایگاه، ثبات و امنیت این کشور به خطر افتاده است و مشخص نیست که در آینده چه اتفاقی برای آن بیفتد. وی اعتراف کرد که رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی با هم همکاری های همه جانبه و به ویژه امنیتی دارند.

 

گفتنی است روزنامه هاآرتص هفته گذشته از وجود خط هوایی محرمانه و مخفیانه میان یک کشور عرب حاشیه خلیج فارس و اسرائیل پرده برداشته بود، اما اشاره ای به نام این کشور نکرده بود. این اعتراف آراد به همکاری های امنیتی گسترده میان ریاض و تل آویو نشان می دهد که این همپیمان مخفی اسرائیل در خلیج فارس، عربستان سعودی است./983/د102/ک

ارسال نظرات