۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۲۳۴۶۲۲

افشای شگردهای آل سعود برای سرکوب فعالان حقوق بشر به وسیله عفو بین‎الملل

خبرگزاری رسا ـ سازمان عفو بین‎الملل با انتشار گزارشی از برخی از شگردهای رژیم آل سعود برای سرکوب آن دسته از فعالان حقوق بشر در این کشور که در اینترنت فعالیت می‎کنند، پرده برداشت.
سازمان عفو بين الملل
 
به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان عفو بین‎الملل با انتشار گزارشی از برخی از شگردهای رژیم آل سعود برای سرکوب آن دسته از فعالان حقوق بشر در این کشور که در اینترنت فعالیت می‎کنند، پرده برداشت.   
 
در گزارش سازمان عفو بین الملل مصاحبه ای با یکی از فعالان حقوق بشر در عربستان صورت گرفته و وی از تشدید سرکوب فعالان حقوق بشر در این کشور از طریق "بازجویی، زندان و بازداشت های کوتاه مدت روزنامه نگاران، ورزشکاران، شاعران و وبلاگ نویسان" خبر داده است.
 
این فعال حقوق بشر در مصاحبه با سازمان عفو بین الملل همچنین خاطرنشان کرده است که ریاض تلاش می کند با استفاده از قانون مبارزه با تروریسم به سرکوب مخالفان خود پرداخته و افرادی که در عربستان سعودی با سازمان های مدافع حقوق بشر تماس بگیرند تروریست محسوب می شوند.  
 
در گزارش عفو بین الملل همچنین تاکید شده است که عربستان سعودی با استفاده از قانون "شرم آور" مبارزه با تروریسم اقدام به استفاده از سانسور "در بالاترین سطح ممکن" نموده و از روش های غیرقانونی برای نظارت و هک کردن ایمیل های فعالان حقوق بشر استفاده می کند.    
 
گفتنی است، ناوی پیلای، کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل نیز در ماه میلادی جولای از عربستان سعودی به دلیل زندانی کردن فعالان حقوق بشر انتقاد کرده بود.
 
فعالان حقوق بشر می گویند که بیش از 30 هزار نفر به دلایل سیاسی در عربستان سعودی در زندان به سر می برند./990/ ب902/ک
ارسال نظرات