۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۲۳۴۶۶۱

ناپدید شدن امام جماعت مسجد الحرام پس از انتقاد از دستگاه حاکم در عربستان

خبرگزاری رسا ـ امام جماعت مسجد الحرام پس از انتقاد از حکومت آل سعود به دلیل حمایت از جنایات رییس جمهور مصر، دیگر در مسجد الحرام حضور پیدا نکرده است.
شيخ سعود الشريم امام جماعت مسجد الحرام

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ سعود الشریم، خطیب و امام جماعت مسجدالحرام پس از انتقاد از نظام سیاسی حاکم در عربستان به مدت 19 روز است که ناپدید شده است.

 

روزنامه "البحرین الیوم"  امروز نوشت: شیخ سعود پس از اینکه در صفحه اجتماعی خود در اینترنت به انتقاد از دستگاه حکومتی آل سعود و منش سیاسی آن پرداخت دیگر در هیچ مناسبتی دیده نشده و در مسجد الحرام نیز حضور پیدا نکرده است.


در این گزارش آمده است: شیخ سعود به کنایه سیاسی و انتقادهای ضمنی  از اوضاع سیاسی داخلی و خارجی عربستان معروف بوده و لکن به دلیل انتقاد صریح از حمایت عربستان از عبدالفتاح سیسی، رییس جمهور مصر و حمایتش در صفحه اجتماعی از مردم نوار غزه مدتی بود که مورد توجه مقامات سعودی قرارگرفته بود.


بسیاری از کاربران اینترنتی در عربستان معتقدند که وی در پی این اظهارات بازداشت شده است و به دلیل جایگاه مذهبی و اجتماعی الشریم خبر دستگیری وی علنی نشده است.

 

گفتنی است محمد العریفی، از مفتیان جنجالی و معروف عربستان نیز در پی انتقادی از نحوه مدیریت حج به دست عوامل سعودی چندی است در بازداشت به سر می‌برد که خبر بازداشت شدن او نیز پس از گذشت سه هفته منتشر شد.

 

لازم به ذکر است که برای اقامه نماز در مسحد الحرام شش امام جماعت از سوی پادشاه عربستان تعیین می‌شود که به صورت نوبتی به اقامه نماز و ایراد خطبه می‌پردازند.شیخ سعود الشریم از سال 1992 میلادی به عنوان امام جماعت و خطیب جمعه منصوب شده بود./1321/ب902/ک

ارسال نظرات