۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۲۳۴۶۸۹

آشنایی استرالیایی‌ها با اسلام در مسجد راکهمپتون

خبرگزاری رسا ـ تابلوی جلوی در مسجد «راکهمپتون» از میهمانان دعوت می‌کند تا «کفش‌ها و پیش‌داوری‌ها» را بیرون در بگذارند؛ اینجا مکانی است که فرصت آشنایی استرالیایی‌ها با اسلام فراهم می‌شود.
مسجد

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تعداد زیادی از مردم شهر راکهمپتون استرالیا، از سنین مختلف و با باورها و عقاید گوناگون، به هنگام ورود به مسجد در روز درهای باز، با کمال میل از نوشته جلوی در تبعیت می‌‌کردند.

 

 

این برنامه از سوی جمعیت اسلامی «کوئینزلند مرکزی»، با هدف از بین بردن سو‌ءبرداشت‌ها و تصورات نادرستی که در مورد دین اسلام شکل گرفته، برگزار شد.

 

 

شرکت‌کنندگان در این برنامه ضمن بازدید از ساختمان مسجد در جلسات پرسش و پاسخ شرکت‌ کرده و سؤالات خود را در مورد اسلام و مسلمانان پرسیدند.

 

 

همچنین بانوان شرکت‌کننده فرصت آن را یافتند تا حجاب اسلامی را امتحان کنند. میزبانان نیز با خوراکی‌های سنتی متعلق به فرهنگ‌های اسلامی از میهمانان پذیرایی کردند.

 

 

ریاض احمد، رییس جمعیت اسلامی کوئینزلند در این باره گفت: این برنامه با هدف ترویج درک و بردباری بر پایه احترام و علاقه متقابل برگزار شد.

 

 

وی افزود: «همه ما انسان‌های ارزش‌های مشترکی داریم که ابعاد آن‌ها بسیار بزرگتر از اختلافات ما است و ما باید این ارزش‌ها را گرامی بداریم».

 

 

مایک رایان، از مسئولان شهر راکهمپتون در کوئینزلند استرالیا نیز در میان میهمانان مسجد بود و به پاسخ‌های امام مسجد به سؤالات بازدیدکنندگان کنجکاو، گوش می‌داد.

 

 

رایان گفت: «من فکر می‌کنم، بسیار مهم است که ما یکدیگر را بشناسیم. با حضور در این مسجد فهمیدم که آموزه‌های اسلام در انطباق با آموزه‌های مسیحیت است و احساسات، تفکرات و علایق مسلمانان نیز همانند دیگران است و تفاوتی وجود ندارد». /982/د102/ک

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات