۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۳۵۱۲۵
آیسسکو:

آتش‌سوزی در مرکز اسلامی سوئیس مغایر با اصل همزیستی دینی مسالمت آمیز است

خبرگزاری رسا ـ سازمان آموزش، علوم و فرهنگ اسلامی(آیسسکو)، آتش‌سوزی در مرکز فرهنگی اسلامی شهر «سنت گالن» (واقع در شمال شرقی سوئیس) را محکوم کرد و این اقدام را مغایر با ارزش‌های تسامح دینی دانست.
آيسسکو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیسیسکو با صدور بیانیه‌ای در واکنش به آتش سوزی در مرکز فرهنگی اسلامی شهر سنت کالن در سوئیس اعلام کرد: این اقدام جنایتکارانه که از سوی گروه‌های افراطی و متنفر از اسلام و مسلمانان صورت گرفت، باعث تقویت روحیه نفرت و نژادپرستی می‌شود و مغایر با ارزش‌های تسامح دینی و احترام به تنوع فرهنگی و نژادی ملت‌ها و امت‌ها است.


در این بیانیه آمده است: آتش‌سوزی این مرکز فرهنگی ـ اسلامی همچنین با موضوع گفت‌وگوی میان فرهنگ‌ها و تمدن‌ها و همزیستی میان پیروان ادیان در تعارض است.


سازمان آموزش، علوم و فرهنگ اسلامی(آیسسکو) همچنین، اظهارات اسلام‌ستیزانه برخی مقامات و شخصیت‌های سیاسی سوئیس را که منجر به رشد پدیده اسلام‌هراسی و ایجاد فضای نفرت از مسلمانان می‌شود، محکوم کرد.


در این بیانیه آمده است: این اظهارات غیرمسئولانه مغایر با معاهدات بین‌المللی سازمان ملل متحد از جمله معاهده بین‌المللی مبارزه با اشکال مختلف تبعیض‌نژادی است، زیرا این معاهدات کشورهای عضو را به عمل در چارچوب نظام های حقوقی و قانون اساسی برای مبارزه با اقدامات نفرت‌آمیز، تبعیض‌نژادی، ارعاب و ترساندن تشویق می‌کند.


آیسیسکو همچنین، از مقامات مربوطه سوئیس خواست که اقدامات و تصمیماتی جدی و قاطع برای بازداشت و مجازات افرادی که به این اقدامات پلید و شنیع دست می‌زنند، اتخاذ کنند و حقوق مسلمانان این کشور و امنیت آنان را تأمین کنند.


رسانه‌های سوئیس گزارش دادند: افراد ناشناس روز یکشنبه، 16 آذرماه مرکز فرهنگی اسلامی شهر «سنت گالن»(واقع در شمال شرقی سوئیس) را به آتش کشیدند.


براساس این گزارش، آتش‌سوزی در این مرکز عمدی بوده، اما در عین حال هیچ‌گونه خسارت جانی درپی نداشته و آتش‌نشانان توانستند حریق را به موقع مهار کنند.


مرکز فرهنگی اسلامی شهر «سنت گالن» سوئیس در حالی روز یکشنبه از سوی برخی افراد ناشناس به آتش کشیده شد که برخی شخصیت‌های افراطی سیاسی سوئیس همچنین به ارائه اظهارات اسلام‌ستیزانه خود ادامه می‌دهند، به طوری که ارائه این اظهارات نقش زیادی در رشد پدیده اسلام‌هراسی و ایجاد فضای نفرت از مسلمانان داشته است.
/982/د102/ک

منبع: ایکنا

 

ارسال نظرات