۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۲۳۵۷۷۳

حمله تکفیری‌ها به منطقه ایرانیان مقیم بهوپال هند

خبرگزاری رسا ـ افراد تکفیری، وھابی به شیعیان منطقه کارود شھر بھوپال ھند که تعداد بسیاری از آنان را ایرانیان مقیم آنجا تشکیل می‌دهند، حمله کردند.
حمله تکفيري ھاي به شيعيان ھند

 

به گزارش خبرگزای رسا، گروہ ھای تکفیری وھابی با حمله به منازل مسکونی شیعیان منطقه کارود شھر بھوپال ھند، خودروھای و لوازم منزل آنان را شکستند.
 

شب گذشته تعدادی از وھابی ھای افراطی تکفیری در مناطق شیعه نشین که اکثریت آنان را ایرانیان مقیم ھند تشکیل می دھند حمله کردہ و لوازم منزل آنان را شکستند و خودروھای را آتش زدند.
 

پلیس شھر بھوپال به محض اطلاع از این موضوع به ھمراہ یکی علمای سنی و قاضی شھر در منطقه حاضر شدند اما از کنترل وھابی‌ھای افراطی ناتوان ماندند و آنان در حضور پلیس نیز تعدادی از خودروھای را آتش زدند.
 

با توجه به فعالیت‌ھای افراطی و تکفیری در هند و سرمایه گزاری بالای عربستان سعودی در این کشور، مردم محلی معتقدند که نیروهای امنیتی هند به عمد این افراد تندرو را متوقف نکردند.
 

شیعت نیوز یکی از سایت ھای خبری پاکستانی در ذیل این خبر نوشت در صورت سکوت یا حمایت دولت ھند از وھابیھای افراطی و عدم واکنش علمای ھند، بزودی ھند نیز به پاکستان فعلی تبدیل خواھد شد.
 

یاد آوری می شود که چند سال پیش نیز مراسم سوگواری عزاداری حضرت امام علی(ع) در 21 رمضان المبارک در شھر لکھنو هند از سوی وھابی‌ھای افراطی  مورد حمله قرار گرفته بود./988/ب902/ک
 

ارسال نظرات