۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۲۳۶۱۳۷
در واکنش به حادثه گروگان‌گیری شهر سیدنی؛

امام جمعه بیروت خواستار مقابله مسلمانان استرالیا با پدیده تکفیر شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت در واکنش به حادثه گروگان‌گیری شهر سیدنی تأکید کرد که مسلمانان باید با انسجام و وحدت خود به مقابله با پدیده تکفیر و تندروی بپردازند.
سيد علي فضل الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سید علی فضل الله، امام  جمعه بیروت امروز با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به حادثه گروگان گیری در شهر سیدنی استرالیا، تأکید کرد که اینگونه اقدامات جدای از انگیزه‌ها و اهداف آن محکوم بوده و هیچ ربطی به دین اسلام ندارد.
 

وی افزود: اقدامات تروریستی از این دست نه تنها در دین اسلام حرام بوده، بلکه با همه معیارهای شرعی و اخلاقی در تعارض است.


حجت الاسلام فضل الله با تاکید براینکه هیچ توجیهی را نمی‌توان برای اقدامات تروریستی پذیرفت، عنوان کرد: مسلمانان مقیم استرالیا باید به طور واضح و شفاف موضع خود را نسبت به افراد تکفیری و تندرو مشخص کنند، تا تروریست‌ها نتوانند به وجهه اسلام خدشه وارد کنند.


امام جمعه بیروت خواستار تقویت رابطه مسلمانان با سایر شهروندان استرالیایی شد و گفت: مسلمانان استرالیا با وحدت و انسجام خود به مقابله با پدیده تکفیر و تندروی پرداخته و راه را برای همزیستی مسالمت آمیز باز کنند.


گفتنی است شهر سیدنی استرالیا روز گذشته شاهد گروگانگیری پنجاه شهروند استرالیایی از سوی یک فرد تکفیری بود که این حادثه با کشته شدن فرد گروگان‌گیر به پایان رسید./983/ب902/ک
 

ارسال نظرات