۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۳۶۳۷۷

بحران بیکاری در عربستان

خبرگزاری رسا ـ وزارت کار عربستان سعودی اعلام کرد که به تعداد جویندگان کار این کشور هر روز افزوده شده و این مساله به یک بحران در این کشور تبدیل شده است.
عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت کار عربستان سعودی در بیانه‌اعلام کرد که در این کشور 1973 نفر هستند که با داشتن مدارج علمی کارشناسی ارشد و دکتری هنوز موفق به یافتن شغلی نشده و پی در پی به این وزارتخانه رجوع می‌کنند.

 

در این بیانیه آمده است تعداد جویندگان کار در عربستان سعودی از یک و نیم میلیون نفرگذشته است که نزدیک به نیمی از آنها از قشر تحصیل کرده هستند.


کارشناسان اقتصادی در عربستان سعودی معتقدند این آمار وزارت کار حقیقی نبوده و تعداد واقعی بیکاران در عربستان سعودی درحدی است که می‌توان آنرا فاجعه بیکاری در این کشور نامید. آمار وزارتخانه‌ها بر اساس مراجعاتی است که جویندگان کار به وزارت کار داشته اند؛ اما لازم به ذکر است تعداد زیادی از بیکاران با توجه به اینکه می‌دانند اقدامی از جانب این وزارتخانه صورت نمی‌گیرد به آنجا مراجعه نمی‌کنند.

 

این بحران بیکاری در حالی است که کشور عربستان برای بسیاری از کارهای خدماتی خود  از خارج عربستان نیرو جذب می‌کند. چندی پیش نیز وزارت امنیت این کشور از افزایش میزان سرقت در این کشور خبر داد و عامل اصلی آن‌را بحران بیکاری دانست./1321/ب903/ک

ارسال نظرات