۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۳۶۷۹۹
نماینده مجلس عوام انگلیس:

تسلیحات انگلیس علیه معارضان بحرین استفاده می‎شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس عوام انگلیس از سرکوب معارضان انتقاد کرد و بیان داشت که اسلحه‎های انگلیس علیه معارضان بحرین استفاده می‎شود.
نيروهاي امنيتي رژيم آل خليفه


 

به گزارش خبرگزاری رسا، جرمی کوربن، نماینده مجلس عوام انگلیس، در مصاحبه با شبکه خبری اللولو بحرین، به انتقاد از سیاست‎های ظالمانه رژیم آل‎خلیفه پرداخت و بیان داشت: دولت انگلیس با حمایت از حکومت آل‎خلیفه در سرکوب مردم بحرین نقش تاثیرگذاری دارد.


وی افزود: تشکیل پادگان نظامی و فروش اسلحه به کشوری که حکومت آن به طور سازمان یافته حقوق بشر را نقض می‎کند، مسأله کاملا اشتباه است.


نماینده مجلس عوام انگلیس تصریح کرد: امیدوارم که دولت انگلیس با آغاز سال جدید میلادی در احداث پادگان نظامی در بحرین و فروش اسلحه به حکومت آل‎خلیفه تجدید نظر کند.


وی ادامه داد: شکی نیست که بزرگ‎ترین تامیین کننده اسلحه برای رژیم آل‎خلیفه، دولت انگلیس است. بسیاری از اسلحه‎های که حکومت آل‎خلیفه علیه معارضان استفاده می‎کند، ساخت انگلیس است.


جرمی کوربن، اظهارات ایان لندسی، سفیر انگلیس در بحرین مبنی بر بهبودی شرایط حقوق بشر در این کشور ابراز تعجب کرد و بیان داشت: بهبودی شرایط حقوق بشر در بحرین به دور از واقعیت است.


وی تصریح کرد: کسی در وخیم شدن شرایط حقوق بشر در بحرین شک دارد، باید مقاله 20 اکتبر مریم الخواجه، از فعالان حقوق بشر بحرین در روزنامه گاردین را مطالعه کند. مریم الخواجه در این مقاله وضعیت بازداشت خود و خانواده‎اش را شرح داده است.


نماینده مجلس عوام انگلیس افزود: مریم الخواجه در مقاله خود گفته است که آمریکا و انگلیس می توانستند در بهبودی وضع حقوق بشر در بحرین سهیم باشند، اما آنها بر خلاف چنین انتظاری عمل کردند و برای حفظ منافع خود در منطقه تلاش می‎کنند./994/ب902/ک

ارسال نظرات