۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۲۳۶۸۰۲

اعتراض مسلمانان به قطع کمک‎های دولت انگلیس به سازمان‎های خیریه اسلامی

خبرگزاری رسا ـ دو سازمان‎ خیریه اسلامی در انگلیس که کمک‎های دولت این کشور به آنها به دلیل اتهام ارتباط با شبکه‎های تروریستی قطع شده است اعتراض خود را نسبت به این تصمیم اعلام کردند.
سازمان خيريه "کمک اسلامي"
 
به گزارش خبرگزاری رسا، دو سازمان‎ خیریه اسلامی در انگلیس که کمک‎های دولت این کشور به آنها به دلیل اتهام ارتباط با شبکه‎های تروریستی قطع شده است اعتراض خود را نسبت به این تصمیم اعلام کردند.
 
انجمن سازمان های خیریه اسلامی در انگلیس و سازمان "کمک اسلامی" دو سازمان اسلامی هستند که دولت انگلیس مدعی ارتباط آنها با شبکه تروریستی شده و در نتیجه کمک های مالی خود را به آنها قطع کرده است.
 
سخنگوی انجمن سازمان های خیریه اسلامی در انگلیس در این ارتباط به شبکه خبری راشا تودی گفت: ما به شدت نسبت به این تصمیم معترض بوده و نسبت به آن اعتراض می کنیم.
 
دولت انگلیس مدعی شده است که سازمان کمک اسلامی در گذشته از شخصی با دیدگاه های افراطی برای سخنرانی در یکی از مراسم های عمومی این سازمان دعوت کرده است.
 
سازمان کمک اسلامی به انجام برنامه های خیریه در کشورهایی مانند فلسطین، سوریه و جمهوری آفریقای مرکزی معروف است.
 
سازمان کمک اسلامی اعلام کرده است که برنامه های عمومی این سازمان به منظور جمع آوری کمک های مالی برای فعالیت های خیریه برگزار شده و دیدگاه های سیاسی سخنرانان نقشی در چنین برنامه هایی ندارد.
 
مسلمانان نزدیک به 2 میلیون و 700 هزار نفر از جمعیت انگلیس را تشکیل می دهند.
 
نظرسنجی صورت گرفته به وسیله روزنامه فایننشال تایمز نشان می دهد که انگلیسی ها مشکوک ترین ملت نسبت به مسلمانان هستند./990/ب902/ک
ارسال نظرات