۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۲۳۶۹۲۰

کتاب رسول رحمت منتشر و روانه بازار شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «رسول رحمت» از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به چاپ رسید.
کتاب رسول رحمت

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب «رسول رحمت» ویژه ارتحال حضرت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در آذرماه 1393 منتشر شد.

 

این کتاب شامل موضوعاتی همچون آستانه، این راه بی نهایت است، مثل او، معلم حکمت، پیامبری از جنس مردم، اخلاقی شبیه قرآن، حافظ قانون و همیشه مستحکم است.

 

در ذیل موضوعی با عنوان این راه بی نهایت است می خوانیم: از حجاز تا حکومت ساسانی و امپراتوری روم... سیاهی، تبعیض، فساد، ظلم، شهوت رانی، بی بند و باری، و زورگویی است که موج می زند. وقتش می شود که نوری بدرخشد. وقتش می شود کسی بیاید و مردم را بخواند به توحید، به عدل، به برابری و برادری و به این که تن ها تقواست میزانِ برتری و فضیلت. چه کسی برتر از محمد امین است برای پیامبری؟ کسی که یک نقطه سیاه در زندگی اش نیست.

 

خدا پیامبرش را می فرستند میان مردم حجاز تا یادشان دهد عبد باشند. خدا پیامبرش را می فرستد میان مردم حجاز ولی نه فقط برای مردم حجاز. این پیامبر و رسالتش برای همه مردم جهان در همه عصرها و کشورها است. راه این پیامبر مخصوص عده ای خاص نیست. این راه بی نهایت است! «قل یا ایها الناس انی رسول الله الیکم جمیعا؛ بگو ای مردم! یقینا من فرستاده خدا به سوی همه شما هستم».

 

معلم حکمت عنوان یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این کتاب است که برخی از مطالب آن به این شرح است: هر روز زندگی مان پر است از کارهای متعددی که باید انجام دهیم و هر روزمان پر است از تصمیمات ریز و درشت. تصمیمات ریز و درشت در زندگی مان پر هستند اما گاهی ذهنمان از فکر کردن به نتیجه کارها و تصمیماتمان خالی است و به نتیجه کارهایمان فکر نمی کنیم. به این که اگر می خواهیم کاری اقتصادی راه بیندازیم نتیجه اش چه خواهد شد؟ آیا آن کار اقتصادی مایه رشد و هدایتمان است؟ به این که اگر می خواهیم به میهمانی ای برویم سبب رشد و هدایت مان می شود؟ به این که اگر می خواهیم در رشته ای خاص به تحصیلمان ادامه دهیم نتیجه این تحصیل چه خواهد شد و آیا این تحصیل رشد و هدایت را برایمان به ارمغان خواهد داشت؟

 

کارهای زیادی داریم اما معمولا به نتیجه کارهایمان و عاقبت کارهایمان فکر نمی کنیم. در فکر کارهایمان هستیم که چشمانمان میزبان کلامی از رسول خدا صلی الله علیه و آله می شود. کلامی که ایشان همواره عامل به آن بوده و هر ساعت و هر دقیقه و هر لحظه از زندگی اش را با آن تنظیم می کرده است. کلامی که دریچه ای متفاوت به زندگی و کارهایمان می گشاید. کلامی حکیمانه از معلم حکمت؛ «اذا هممت بامرٍ فتدبر عاقبته، و ان کان رشدا فامضه، و ان کان غیَّا فانته عنه؛ هر گاه خواستی کاری را انجام بدهی درباره نتیجه آن فکر کن، اگر مایه رشد و هدایتت بود انجامش بده و اگر مایه گمراهی ات بود آن را انجام نده».

 

در ذیل موضوع دیگری با عنوان حافظ قانون آمده است: ذهنمان مدتی است درگیر قوانین جامعه اسلامی شده است. به هر حال ما در حکومت اسلامی زندگی می کنیم و اسلام هم قوانینی دارد که اداره مملکت به وسیله آن قوانین صورت می گیرد. به این فکر می کنیم که بر عهده ماست که قانون مدار باشیم. به این فکر می کنیم که اگر تابع قوانین حکومت اسلامی نباشیم، قوانین فقط وضع می شوند که وضع شده باشند! و به این فکر می کنیم که اگر قرار باشد به قوانین عمل نکنیم جامعه اسلامی دچار اختلال خواهد شد و سنگ روی سنگ بند نمی شود.

 

«من شفع فی حد من حدودالله لیبطله و سعی فی ابطال حدوده عذبه الله تعالی یوم القیامه؛ رسول خدا صلی الله علیه و اله می فرمایند: هر کس برای اجرا نشدن قوانین الهی واسطه شود، خداوند متعال او را در قیامت عذاب خواهد کرد».

 

به تجربه هایمان و چیزهایی که در اطرافمان دیده ایم فکر کنیم. به آن روز که فردی می خواست واسطه شود که قانونی عمل نشود. در اداره ای بود در خیابان یا در بازار و ... مهم نیست. مهم این است که اگر ما خودمان را تابع رسول خدا صلی الله علیه و آله می دانیم باید حافظ و نگهدارنده و عمل کننده به قوانین باشیم. نه فقط این که دیگران را نیز دعوت کنیم به این که قانون مدار باشند. مثل الگویمان. مثل رسول خدا صلی الله علیه و آله. حالا خودمان و جامعه را تصور کنیم در حالی که همه تابع قانون هستند. چقدر زندگی زیبا می شود و چقدر دنیا قشنگ است وقتی همه ما تابع قانون باشیم.

 

کتاب رسول رحمت ویژه ارتحال حضرت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله با شمارگان 50000 نسخه در 32 صفحه به قیمت 1000 تومان از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی سارمان اوقاف و امور خیریه منتشر و روانه بازار شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات