۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۲۳۷۰۳۹
سفیر کوبا در ترکیه:

داشتن مسجد حق مسلمانان کوبا است

خبرگزاری رسا ـ سفیر کوبا در ترکیه با بیان این که داشتن مسجد یکی از حقوق مسلمانان کوبا است از ساخت نخستین مسجد این کشور در آینده‎ای نزدیک خبر داد.
سفير کوبا در ترکيه
 
به گزارش خبرگزاری رسا، آلبرتائو گونزالس کاسالس، سفیر کوبا در ترکیه با بیان این که داشتن مسجد یکی از حقوق مسلمانان کوبا است از ساخت نخستین مسجد این کشور در آینده‎ای نزدیک خبر داد.
 
وی افزود: مسلمانان کوبا درخواست ساخت مسجد را به دولت ارائه کرده اند. ما یک کشور سکولار هستیم و درخواست های ادیان مختلف را بررسی می کنیم.
 
سفیر کوبا در ترکیه در ادامه خاطرنشان کرد: درخواست ساکنان هاوانا (پایتخت کوبا) برای ساخت مسجد برای ما اهمیت داشته و ما مدتی است که در حال بررسی این طرح هستیم. این مسجد ساخته خواهد شد.
 
گفتنی است، گروهی از اعضای سازمان مدیریت امور مذهبی ترکیه در ماه آوریل گذشته از کوبا دیدن کرده و مقامات کوبایی را به ساخت نخستین مسجد این کشور ترغیب کردند.
 
قرار است نخستین مسجد کوبا طی مدت یک سال و با طرحی مشابه به مسجد معروف اوتاکوی در شهر استانبول ترکیه ساخته شده و 3500 مسلمان ساکن در شهر هاوانا برای برگزاری نماز جماعت از آن استفاده کنند.
 
مسجد هاوانا 32300 فوت مربع وسعت خواهد داشت و 500 نمازگزار را به طور همزمان در خود جای خواهد داد.
 
زمین اختصاص یافته برای ساخت نخستین مسجد کوبا در منطقه قدیمی شهر هاوانا، پایتخت قرار دارد.
 
مسلمانان کوبا در حال حاضر از داشتن مکانی برای برگزاری نماز جماعت محروم بوده و نماز جمعه را نیز در منزل پدرو لازو توره، رهبر مسلمانان این کشور به جای می آورند./990/ب902/ک
ارسال نظرات