۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۲۳۷۰۴۱

جشنواره "احیای دانش اسلامی" در کانادا آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ جشنواره "احیای دانش اسلامی" با هدف آشنا ساختن مسلمانان و غیرمسلمانان کانادایی با علوم اسلامی در شهر تورنتو کانادا آغاز شده و تا روز 25 دسامبر ماه میلادی ادامه دارد.
جشنواره "احياي دانش اسلامي" در کانادا
 
به گزارش خبرگزاری رسا، جشنواره "احیای دانش اسلامی" با هدف آشنا ساختن مسلمانان و غیرمسلمانان کانادایی با علوم اسلامی در در هتل تاریخی Fairmont Royal York شهر تورنتو کانادا آغاز شده و تا روز 25 دسامبر ماه میلادی ادامه دارد.   
 
سازمان دهندگان جشنواره احیای دانش اسلامی هدف از برگزاری این جشنواره را "ارائه فرصتی به جویندگان علم برای مطالعه علوم اسلامی سنتی در حال و هوایی امروزی با حضور برخی از دانشمندان پیشرو در این زمینه" عنوان کرده اند.
 
جشنواره احیای دانش اسلامی هر ساله و پیش از برگزاری کنوانسیون معنویت اسلامی، که بزرگترین گردهمایی مسلمانان کانادا محسوب می شود، برگزار می شود.
 
کیفیت بالای مطالب ارائه شده در جشنواره احیای دانش اسلامی باعث شده تا هر ساله دانشجویان و دانشگاهیان بسیاری از سراسر آمریکای شمالی و نقاط دیگر در این جشنواره حضور یابند.
 
همچنین، انتظار می رود که هزاران مسلمان از سراسر قاره آمریکای شمالی روز جمعه برای حضور در کنوانسیون سالیانه معنویت اسلامی در شهر تورنتو کانادا حضور داشته باشند.     
 
کنوانسیون معنویت اسلامی نخستین بار در سال 2003 میلادی به وسیله جوانان مسلمان کانادایی و به منظور مقابله با اسلام هراسی پس از حادثه تروریستی یازده سپتامبر برگزار شد.  
 
گفتنی است، مسلمانان کانادا در حال حاضر 3.2 درصد از کل جمعیت این کشور را تشکیل می دهند./990/ب902/ک
ارسال نظرات