۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۳۷۳۳۹
رییس سازمان حقوق بشر:

انگلیس درحال تکرار سناریوی فلسطین در بحرین است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان حقوق بشر بحرین با انتقاد از سیاست‎های انگلیس و رژیم آل‎خلیفه بیان داشت که بحرین در حال تبدیل شدن به کشوری همانند فلسطین است.
نبيل رجب


به گزارش خبرگزرای رسا، نبیل رجب، رییس سازمان حقوق بشر بحرین، در مصاحبه انگلیسی با شبکه تلویزیونی پرس تی وی، به انتقاد از اقدامات رژیم آل‎خلیفه پرداخت و گفت: رژیم آل‎خلیفه با اعطای تابعیت سیاسی به خارجی‎های درپی تغییر بافت جمعیت این کشور است.


وی افزود: حکومت آل‎خلیفه سیاست، اهداف و استراتژی رژیم اشغالگر اسرائیل را در بحرین دنبال می‎کند.


نبیل رجب، بحرین را فلسطین دوم خواند و تصریح کرد: کشور بحرین همانند فلسطین در حال نابودی است. رژیم آل‎خلیفه زمین‎های این کشور را با قیمت بسیار ارزان به همراه تسهیلات ویژه به خارجی‎ها واگذار می‎کند.


وی از حمایت انگلیس از حکومت آل‎خلیفه انتقاد کرد و بیان داشت: دولت انگلیس با حمایت سیاسی و تسلیحاتی از رژیم آل‎خلیفه در سرکوب مردم مظلوم بحرین شریک است و تلاش دارد سناریوی فلسطین را در بحرین تکرار کند.


رییس سازمان حقوق بشر بحرین نقش انگلیس در این کشور  دقیقاً همان نقشی است که این کشور در مسأله فلسطین بازی کرد، انگلیس به صورت محرمانه در مسأله تغیر بافت جمعیت و عملیات گسترده جایگزین کردن خارجی‌ها با ساکنان بومی، از دولت بحرین حمایت می‌کند.


وی خاطرنشان ساخت: یک توافق ضمنی میان انگلیس و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای سرکوب ملت بحرین وجود دارد، زیرا کشورهای حاشیه خلیج فارس دموکراسی را نمی‌پسندند و انگلیس خواهان قدرت گرفتن معارضان در بحرین نیست.


نبیل رجب در پایان تاکید کرد: احداث پادگان نظامی انگلیس در بحرین نشان دهنده ابراز ارادت رژیم حاکم به انگلیس به دلیل مواضع هم‎سو با سیاست‌های آل‌خلیفه است، این دلیل واضحی بر پشتیبانی انگلیس از دیکتاتوری دولت بحرین است./994/ب902/ک

ارسال نظرات