۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۳۷۳۵۳
درپی توافق میان قطر و مصر؛

دفتر رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین اعلام کرد که یوسف القرضاوی به مصر بازنخواهد گشت

خبرگزاری رسا ـ دفتر رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین، طی بیانیه‎ای، اعلام کرد که ادعای برخی از رسانه‎ و علمای مصر در خصوص اقدام قطر در تحویل یوسف القرضاوی به مصر را دروغ است.
قرضاوي


 

به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر یوسف القرضاوی، رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین، امروز طی بیانیه‎ای، ادعای برخی از رسانه‎‎ها‎ و علمای مصر در خصوص اقدام قطر در تحویل این عالم اهل سنت به مصر را رد کرد.


در این بیانیه آمده است: ادعای رسانه‎ها مبنی بر بازگشت قرضاوی به مصر فقط یک جنجال سیاسی و رسانه‎ای است.


دفتر یوسف القرضاوی از رسانه‎های خواست که در بیان خبرهای خود دقت کنند و تاکید کرد که هر گونه خبری در مورد یوسف القرضاوی باید صحیح و از سایت رسمی وی نقل شود.


گفتنی است که سمیر صبری وکیل دانشگاه الازهرمصر چند ماه پیش، شکایتی ضد یوسف القرضاوی رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین به دادستان کل مصر ارائه داده است و در این شکایت نامه آمده است: دادستان کل مصر باید در خصوص سخنان توهین آمیز و اتهامات مطرح شده از سوی یوسف القرضاوی ضد مقامات و نهادهای مصر تحقیقاتی را انجام دهد.


لازم به ذکر است که شیخ یوسف القرضاوی از حامیان محمد مرسی رییس جمهور سابق مصر است و در گفت و‎گوی زنده با شبکه تلویزیونی الجزیره قطر اظهار داشت: ژنرال عبدالفتاح السیسی وزیر سابق دفاع و فرمانده نیروهای مسلح و صنایع دفاعی مصر به ملت و محمد مرسی رییس جمهور سابق مصر خیانت کرده است.


برخی رسانه ها در دو روز گذشته از توافق میان دوحه و قاهره درخصوص تحویل شیخ یوسف القرضاوی، به دولت مصر خبر دادند.


روابط میان مصر و قاهره با میانجیگری عربستان، از شنبه گذشته تاکنون شاهد تحولات گسترده‎ای پس از تیرگی میان این دو کشور بوده است.


قطر از حامیان محمد مرسی، رییس جمهوری سابق مصر، بود و مناسبات بین دو کشور پس از آن که عبدالفتاح السیسی فرمانده وقت ارتش مصر او را برکنار کرد و به سرکوب اخوان المسلمین پرداخت، تیره شد.


چندی پیش یوسف القرضاوی شخصیت جنجالی مصری و 41 نفر دیگر از رهبران اخوان المسلمین در فهرست افراد تحت تعقیب اینترپل (پلیس بین الملل) قرار گرفتند./994/ب902/ک

ارسال نظرات